[WINNT] RDP Pingwinem pędzony... głuchy jak pień... (nie całkiem OT)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] RDP Pingwinem pędzony... głuchy jak pień... (nie całkiem OT)
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sun, 14 May 2017 21:30:27 +0200
Hejka!
Sytuacja taka:
Dwa kompy.
Słabszy i mocniejszy.
Do RDP używam programu Remmina, zestawienie sesji to banał.
Pięknie jest, kolorki cycuś (nie są w sumie tak potrzebne, ale skoro dają, to biorę).
Ale... dźwięk...
Zaczynam dopiero zabawę, więc pewnie czeka mnie dodatkowe rozgryzanie...
Spod Pingwina, czyli Linuxa, nie udało mi się uzyskać dźwięku.
Programy tak uruchamiane odpalają się OK, ale pyszczą, że są nieme, bo nie mają megafonu, powiedzmy. Przez mojego XP, dźwięk uzyskuję, nawet mogę sobie wybierać, który komputer będzie grał, czy sterowany, czy sterujący, czy oba. Słabszy komp, muszę ustawić, że to on będzie grać, bo USB (na nim siedzi WiFi, przez które wchodzę i jest to niestety, 1.1, czyli ledwie 12 Mbps) jest wolne i nie wyrabia się na jednoczesne przesłanie obrazu i dźwięku. Obraz też do najpłynniejszych nie należy, ale tyle co jest, to mi zupełnie wystarcza, bo działanie jest niemal statyczne, ale jest OK. Na silniejszym kompie potrzebyję, żeby mi dźwięczało lokalnie i tu już problemu jakościowego nie ma, bo on jest do rutera zapięty przez GBE, a wifi w lapku mam wyciągające ponad 150 Mbps (AP w ruterze dwupasmowy), więc jeszcze zostaje wolne miejsce w paśmie, USB jest ominięte całkowicie. I tak, jak wybór w zestawieniu XP-XP jest prosty i działa, tak zestawienie Linux (i Remmina na nim)-XP, jest głuche, obrazek gut, ...i tylko obrazek. Ponieważ zamierzam przenieść sie wreszcie na Linuxa, to chciałbym jakoś to zręcznie rozegrać, żeby nie pozbawiać sie dźwięku, przy słabszym kompie wystarczy, że to on będzie grał, bo stoi pół metra obok i go słychać, ale sterować potrzebuję z drugiego. Gorzej z silniejszym, stoi w innym pokoju i musiałbym chyba pociągnąć długi kabel od słuchawek, ale... w ogóle nie daje się ustawić wydawania dźwięku, nawet lokalnie na sterowanym.
Do rzeczy:
Czy - Sterując spod Linuxa, program Remmina (jeśli jest inny, lepszy, bardziej umiejący, to rozważę to), można przekonać, aby na linuksowym kompie raczył zagrać dźwięk, który powinien się pojawić? Albo chociaż, niech sterowany gra lokalnie (i obrabiany jest lokalnie), a do sterującego niech dociera chociażz jakiś marny przechwyt, byle nie robiący kaszany z przechwytywanego dźwięku. Albo niech chociaż sesja Remminy nie odpina dźwięku w kompie sterowanym... Potrzebuję zdalnie sterować programem, który musi normalnie widzieć, że karta dźwiękowa jest obecna i powie to, o co ją program poprosi. Oczywiście, będę jeszcze zatrudniać Wujka Google do rozmów przy piciu (kawę, herbatę, ewentualnie mleko tylko...), ale zastanawiam się, na co zwrócić uwagę. Odpada jakakolwiek wirtualizacja, poza ewentualnie tym, co oferuje windziany pulpit zdalny, jesli przechwytuje dźwięk do grania na kompie sterującym, tej rzeczy potrzebuję, aby Remmina ją umiała. Tyle na razie, przepraszam, za niezbyt tematyczne pytanie, bardziej jednak chodziło mi o sugestie, czego poszukać, żeby poszukać dobrze, choć jeśli ktoś podrzuci rozwiązanie, to będzie mi miło :)

--
"Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.