[WINNT] Brak polskich znaków w menu - rosyjskie w zamian ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Brak polskich znaków w menu - rosyjskie w zamian ???
From: "ZeteR" <nospam@accepted.com>
Date: Mon, 10 Apr 2017 03:00:49 +0200
Problem taki się pojawił po jakiejś instalacji,
w tej chwili nie dojdę której, bo to rzadko używany komp z XP:
otóż w niektórych oknach w menu pojawiają się rosyjskie znaki
zamiast tradycyjnych polskich diakrytycznych, np. w Total Commander
zamiast "Sieć" mamy "Sie(tu rosyjskie ż)". Także w niektórych EULA
mam tekst mieszany z radzieckimi bukwami, w miejsce polskich, j.w.
Klawiatury rosyjskiej nie mam, tylko polska programisty, bez 214 nawet.

Sprawdzałem wpisy dot. fontów w HKCU winnt>fonts, font substitutes
wszędzie mam np. Tahoma,0 = Tahoma,238 albo MS SansSerif,238.
Tak samo jak w zdrowym systemie.

Przed laty osiągałem mistrzostwo w win98SE dot. setek fontów corelowskich,
z których nie wszystkie pokazywały swoje polskie znaczki-
w win.ini trzeba było edytować je w sekcji [FontSubstitutes]
np. ArialJakistam,0=ArialJakiśtam,238,  jak to jest w dziś rejestrze XP.
Ale to było dawno Tu nic nie grzebałem.
Nawet wyeksportowałem sobie ze zdrowego xpeka wszystkie klucze
tyczące fontów w HKCU, a zawartość katalogu Fonts elegancko w pełni
przeniosłem do "chorego" systemu - nic..nadal sowiecka fontologia.
Ustawienia regionalne, w tym te tyczące programów non-UTF oczywiście
polskie, klawiatura programisty.
Dla ułatwienia -  w notatniku zwykle używam Fixedsys, teraz mam tu czarne
kwadraty gdy wpisuję polskie diakrytyczne.
Ki dyjabeł ??? Instalacja naprawcza uzdrawia sytuację, ale to jest
rozwiązanie nieco kłopotliwe.
Pewnie jest toto proste, ale koncepcje mi się skończyły.
Mam obraz tego dysku, mogę kombinować ad mortem defecatam..

--
ZeteR