Re: [WINNT] Czysta instalacja Win10 uszkodziła fabryczną partycję recove

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czysta instalacja Win10 uszkodziła fabryczną partycję recovery-jak naprawić?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 27 Mar 2017 12:53:14 GMT
Witaj , 26 mar 2017 w
77b67fb5-8b38-4b48-9900-8c2040a30b2a@googlegroups.com">news:77b67fb5-8b38-4b48-9900-8c2040a30b2a@googlegroups.com
napisałeś/aś:

> Hej
> Pisałem parę dni temu w podobnej sprawie by się upewnić, czy nie
> stracę fabrycznej partycji recovery. Zainstalowałem czysty Win10
> pobrany Media Creation Tool. Pobrałem .iso. Nagrałem dvd, boot itd.
> Po zainstalowaniu utraciłem możliwość przywracania systemu do stanu
> fabrycznego. Po uruchomieniu procedury odzyskiwania Alt+F10. Brak
> jest opcji "Resetuj ustwienia do stanu początkowego". Które
> przywracało stan fabryczny. Podobno miało się nic nie zepsuć w ten
> sposób. Chyba miałem uzasadnione obawy. Wg mnie partycja recovery
> [...]

No to zostałeś wpuszczony w maliny.
Miałem zamiar to przerobić, ale się w końcu zniechęciłem, bo nie
chciało mi się zgłębiać tematu i okazja przepadła.
Zostało ci tylko szperanie w necie i to najlepiej po angielsku, np.:
http://www.tomsguide.com/answers/id-1746717/acer-aspire-recovery-
partition-alt-f10-work.html
https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/601363/lost-the-dell-factory-
restore-function-after-installing-windows-10/
http://forum.pclab.pl/topic/947798-Windows-nie-widzi-recovery-po-
instalacji-win7-z-plyty/
Żeby wiedzieć jak to naprawić, trzeba wiedzieć jak to działa. Wydaje mi
się że partycja recovery jest cała, tylko bootmanger nie wie o jej
istnieniu i o tym jak uruchomić proces przywracania. Założę się że
brakuje czegoś w BCD.
We wspomnianych wyżej linkach mnóstwo pomysłów: ustawienie recovery
jako aktywnej, użycie jakiegoś programu z hirens Boot, dodanie wpisu do
BCD.
Rozumiem, że nie zrobiłeś uaktualnienia systemu do w10, tylko
zainstalowałeś w10 na partycji na której był wcześniejszy system(po
sformatowaniu jej). Jeśli w Windows 10 nie ma nigdzie żadnej opcji do
przywrócenia poprzedniego systemu(stanu rzeczy) to musisz kombinować. W
ostateczności może to(mowa o Acerze jak rozumiem):
https://us-store.acer.com/erecovery/rcd/