[WINNT] Windows 7 - instalacja z płyt dla Refurbished PCs

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 7 - instalacja z płyt dla Refurbished PCs
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Sun, 19 Feb 2017 03:45:55 +0100
Hej.

Znajomy dostał w prezencie od koleżanki laptopa SONY Vaio (model VPCEB4X1E). Jest na nim stara wersja Win 7 Home Premium, która się nie bootuje. Pomagam mu trochę w sprawach komputerowych i obiecałem, że przywrócę do życia ten sprzęt. Chcę na tym laptopie postawić na nowo system.

Ze starego systemu, który jest na wymontowanym dysku, programem ProduKey NifSoftu <http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html> zabezpieczyłem klucze OEM Windowsa 7, bo naklejka na obudowie jest już nieczytelna.

Zgodnie z tą instrukcją - <http://tipsandtrickscollectionofwindowsxp.blogspot.com/2012/11/how-to-back-up-activation-of-windows-7.html> - zabezpieczyłem z dysku systemowego pliki odpowiedzialne za aktywację systemu, by po ponownej instalacji móc je podmienić i dzięki nim sprawić, by system był już aktywowany.

Ze strony wsparcia dla tego modelu laptopa SONY <https://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-dwnl/VPCEB4X1E/list#os2> pobrałem odpowiednie sterowniki.

Mam licencjonowany nośnik - płyta DVD z Windows 7 Pro w polskiej wersji językowej - odmiana dla zregenerowanych komputerów. Została mi z czasów, gdy kupowałem komputer dla rodziców a sprzedawcy dołączali jeszcze płyty z system do Refurbished PCs.

Chcę zrobić obraz ISO tej płytki i potraktować ją narzędziem ei.cfg Removal Utility (<http://code.kliu.org/misc/winisoutils/>), stworzyć nowy obraz instalki, by po jej uruchomieniu możliwy był wybór dowolnej wersji Windows 7 do instalacji. Taką uniwersalną płytę instalacyjną Windows 7.

I tu mam pytania/wątpliwości:

1. Zakładam, że instalka Win 7 for Refurbished PC powinna zainstalować się na każdym komputerze, niezależnie od producenta OEM (czy to DELL, IBM/Lenovo, MEDION itd.), czyli w instalce nie ma plików OEMBIOS odpowiedzialnych za weryfikację producenta komputera, na którym jest instalowany system?

2. Czy ei.cfg zadziała na tej płycie? Tzn. czy instalka dla refurbisehd PCs nie różni się od zwykłych instalek OEM/box, by trick z tym narzędziem zadział?

Czeka mnie żonglowanie dyskami, więc nie chciałbym się napracować nadaremno. Może ktoś oświecony będzie wiedział, czy tam metoda zadziała.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/