[WINNT] Prośba o artykuł poświęcony tworzeniu punktów przywracania syste

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Prośba o artykuł poświęcony tworzeniu punktów przywracania systemu w systemach Windows 7 i następnych
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Sat, 18 Feb 2017 13:44:54 +0100
Witam,
Jestem użytkownikiem systemu Windows 7 HP.
Mimo moich starań nie potrafiłem w necie znaleźć zrozumiałego dla przeciętnego dociekliwego użytkownika, opisu mechanizmu tworzenia punktów przywracania systemu w systemach Windows 7 i następnych.
W znalezionych opisach dominuje tajemniczy "shadowstorage".
W trakcie korzystania z tego komponentu spotkałem się z kilkoma przypadkami, których wytłumaczenie przekraczało zakres mojej wiedzy.
Przykładowo:
1-Kiedy tworzę "ręcznie" punkt przywracania, ma on po utworzeniu kilkadziesiąt MB. Jednak z dnia na dzień wielkość ta ulega zwiększeniu, mimo że nie wykonuję żadnych czynności, które "z urzędu" powodują tworzenie nowego punktu przywracania (np. nowe instalacje programów, instalacje aktualizacji Windows update).
Co system dopisuje do utworzonego punktu?
Czy pierwotnie utworzony punkt był niepełnowartościowy, że zostaje systematycznie zwiększany?
2-Ustaliłem maksymalne użycie na 6%, co dla mojego dysku wyniosło 2,23GB.
W miarę przyrostu zajmowanego miejsca, obecnie w pozycji: Aktualnie w użyciu" mam wielkość: 3,04GB.
Przekroczenie o prawie 50%, a w bezwzględnej wartości prawie 1GB.
Dlaczego system sam rozporządza ilością zajmowanego miejsca?
3-Czasami zdarza się, że system usuwa wszystkie utworzone punkty przywracania, nie tworząc nowego punktu. Zasadą jest, że system tworząc nowy punkt przywracania, może z braku miejsca usunąć najstarszy punkt, ale u mnie zastały usunięte wszystkie, a nowy nie został utworzony. Microsoft w jednej ze swoich porad zaleca, aby suwak "maksymalne zużycie" przesunąć całkowicie na prawo. Próbowałem tego rozwiązania, ale obawiałem się, że niebawem funkcja przywracania systemu może swoimi zapiskami zapisać cale wolne miejsce na dysku.

Jak widać, zagadek w temacie "przywracania systemu" mam sporo. Chciałbym pozyskać trochę niezbędnej wiedzy w tym zagadnieniu, dlatego proszę o artykuł przybliżający użytkownikowi sposób tworzenia punktów przywracania systemu w systemie Win 7 i wyższych.
Pozdrawiam
Marian Kotarba
(kod prenumeraty: 308699)