Re: [WINNT] rozmiar punktu przywracania systemu przekracza ustawioną war

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] rozmiar punktu przywracania systemu przekracza ustawioną wartość
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 05 Feb 2017 15:00:01 GMT
kmark <markotar@o2.pl> wrote:
> [...]
> wykonywałem jakichkolwiek czynności (np.aktualizacje winupdate), które
> powodowałyby automatyczne tworzenie punktu przywracania systemu.
> Kilka dni temu zauważyłem, że używany obszar magazynu nieznacznie
> przekroczył maksymalną ustaloną wielkość.
> W kolejnych dniach odnotowywałem kolejne przyrosty. Dzisiaj
> przekroczenie maksymalnego przydzielonego obszaru wyniosło 0,65GB.
> Obrazowo wygląda to tak:

> https://zapodaj.net/95464cc402e4e.jpg.html

> Moje pytania:
> 1-Czy utworzony na starcie punkt przywracania był niepełnowartościowy?

Nie. Hint: copy on write.

> 2-Dlaczego system codziennie dopisuje jakieś dane?

Bo codziennie zmieniane są bloki dysku względem stanu z czasu utworzenia
punktu przywracania.

> Przeglądałem w tym czasie tylko internet, więc nie dokonywałem
> żadnych zmian w systemie. Czy jak przypadkowo złapałbym szkodnika, to
> zostałby on również dopisany do zawartości punktu przywracania systemu?

Vista i Windows 7 miały taki ficzer 'Poprzednie wersje plików' więc tu
masz odpowiedź czemu mimo braku zmian systemowych snapshot zajmuje coraz
więcej miejsca.

Zawartość punktu przywracania jest identyczna jak była w momencie
utworzenia punktu (patrz odpowiedź na punkt 1). Do punktu przywracania
nie są dopisywane nowe modyfikowane dane tylko stare (punkt 1).

> 3-Dlaczego system zezwala na spore, bo ponad 30% przekroczenie wartości
> ustalonego obszaru przeznaczonego na punk przywracania?

Jaką ma alternatywę?

--
Piotr Borkowski