Re: [WINNT] Dolny pasek zadan-programów w xp - możliwość zmiany kolejnoś

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dolny pasek zadan-programów w xp - możliwość zmiany kolejności, sortowania otwartych okien na pasku
From: "maniek" <spam@spam>
Date: Sat, 28 Jan 2017 14:14:13 +0100
Grupuj odpada, to jest pierwsze rzecz którą wyłaczam w xp - jedna z wielu zbytecznych dla mnie fontann w xp, a w xp chcę mieć wygląd jak najbardziej zbliżony do win2k - czyli wszelakie fontanny wyłączone (stąd też niechęc do wszystkich nowych win, bo puchnie to wszystko przez fontanny). Grupowanie dla mnie bardziej denerwuje niż pomaga, bo trzeba kliknąć, rozwija się tam to co było zgrupowane i dopiero wybieramy. A tu chodzi aby w danej godzinie załóżmy 8 okien po których się skacze tam i z powrotem było dostępne na początku bez potrzeby rozwijania czegokolwiek. A w następnej godzinie priorytety ważności się zmieniają i żeby tą kolejność można było sobie z 20 otwartych zadań ręcznie pozmieniać.

Drugą denerwującą przypadłością jest w xp, że jak już samoczynnie utworzy się kilka wierszy na dolnym pasku - od ilości otwartych okien, których paseczki-przyciski nie mieszczą się już w jednej linii-wierszu i jeżeli strzałkami zjechaliśmy do najniższego wiersza, aby przywrócić ostatnią z kolejki aplikację na puplit, a w tle mamy inne niezminimalizowane okno programu, przeglądarki, foldera, które na tym pasku są np. na jednych z pierwszych pozycji w "najwyższym" wierszu i właśnie dane okno aktywujemy, to wraz z jego aktywacją pasek zadań automatycznie przeskakuje z ostatniego wiersza do tego, w którym rezyduje przycisk aktywnego w danym momecnie okna. A chcę aby pasek nic wtedy samoczynnie nie robił, Ustawiony na 3 wierszu ma tam zastać na wieki, bez względu, że właśnie teraz aktywowałem z tła pulpitu inne nieaktywne okno siedzące w innym wierszu paska - aktywowane z pulpitu, nie z paska, bo na pulpicie wystawała krawędź nieaktywnego okna i wystarczyło kliknąć na nią aby aktywować.

W win2k pasek nie miał takich automatycznych przeskoków tylko użytkownik sam decydował czy chce być na wierszu 1 czy 3 paska zadań. A to dla mnie bywa użyteczne, bo właśnie chciałem coś przeciągnąć z okna otwartej aplikacji z początku listy na tą końcową w 3 wierszu - i trzymając element przeciągany pasek ucieka i znika mi na nim docelowy przycisk okna, które mogłem w win2k aktywować przez najechanie na jego przycisk-paseczek na pasku zadań, a właśnie w xp on ucieka i po zawodach. Poszukuję teraz sposobu aby pasek zachowywał się tak samo jak w win2k, czyli sam nic nie robił póki ręcznie go sobie nie przesunę na wybrany poziom któregoś z kilku jego wierszy. Zapewne jakiś wpis w rejestrze z gatunku ~autoscroll, czy coś w tym rodzaju za to odpowiada.