Re: [WINNT] dziwne instalowanie Xp

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] dziwne instalowanie Xp
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sun, 18 Dec 2016 00:08:27 +0100

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:9p4dmuy11wr6$.xvlw2zrrqunr$.dlg@40tude.net...
Ło matko, mówisz do prostego człowieka więc wyjaśnij jak się "pilnuje
align" :) Ten dysk już mi kiedyś wywinął taki numer i nie upilnujesz bo
w trakcie instalacji wszystko na optykę jest OK.

Align - dostrajasz rozpołożenie struktur do wielokrotności 4kB, aby się ładniej po sektorach układało. Jeśli dysk wywinął numer, to czy nie był to problem z geometrią? Problem ten potrafi zaciekle się ukrywać, przetrwać przesuwanie, zmienianie rozmiarów, itd, partycji, a ujawnić się w chwili, której się nie spodziewasz. U mnie jedynym objawem przez ponad pół roku było to, że konsola odzyskiwania nie chciała mi się ładować, ale nie była mi w tym czasie specjalnie potrzebna. Miałem złą geometrię i w końcu system odmówił startu, na szczęście korekta się udała i wszystko ruszyło, z K.O. włącznie.

--
...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.