Re: [WINNT] szybsze bootowanie (hmm... ) - stosujecie to?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] szybsze bootowanie (hmm... ) - stosujecie to?
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Thu, 1 Dec 2016 23:24:35 +0100

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:o1nats$tp$1@dont-email.me...
na końcu filmu jest informacja że komputer botuje mu się 24 sekundy. tak sobie myślę.... z dyskietki 3.5 cala go startuje? mnie system od wyboru z bootloadera wstaje w 7 sekund. Być może całość jest skierowana do ludzi którzy mają zabytkowe komputery i tyko w takim przypadku jest zauważalne skrócenie czasu ładowania systemu?

Który i z jakiego trybu?
W7=<X, pewnie z hibernacji?
W7, W10, odpalony z fizycznego restartu, nie był jakoś diametralnie szybszy od XP, nawet na bardzo mocnych maszynach. Natomiast pewien inny czynnik, przez który znów zniknąłem na dwa dni, ma już daleko większe znaczenie, niebawem zapodam coś o nim. Daleko lepiej natomiast, startuje przewalony na dysk SSD, zrobiłem próbę, gdzie odpalałem posektorową kopię HDD na SSD. XP, 32 bity, maszyna dość mocna. Start HDD do momentu, gdy można zacząć coś robić, zajął ok. 35 sekund. Identiko, co do układu plików, metaplików, nawet błędów w strukturze logicznej - no, posektorowo - SSD wstał w 13 sekund (XP z pełnego startu!). Oczywiście, ładowanie nie kończyło się na tym, w tle dogrywały się pozostałe programy. Ale można już było działać. Oba dyski, też dla równości, na starym 40-iglanym PATA, jedyne, co różniło je zasadniczo, to pojemność fizyczna. Ale wolumin startowy zrobiłem identiko, więc próba była rzetelna. Próba powtórzona kilkakrotnie wykazywała wahania czasu rzędu 10 %, więc niewiele.
Do próby poczyniona została nowa, czysta instalka.
Próba wstania z hibernacji, to bardzo szybko, poniżej 10 sekund, jeśli tylko dysk był w stanie dostarczyć stosowne dane na czas, SSD rzecz jasna szybciej. Nie zmierzyłem czasu tej części. Ale było dużo szybciej, niż z pełnego startu. Czemu tak rozpytuję - W7 i wzwyż nie bardzo ZTCP lubią się do końca zamykać, a raczej hibernują... chyba, że ktoś skłamał i ja źle powtarzam.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"