Re: [WINNT] router - kabel - win 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] router - kabel - win 10
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Sun, 27 Nov 2016 17:48:43 +0100
W dniu 2016-11-27 o 17:25, HF5BS pisze:

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości
news:583b0189$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...

Zadzwonił do mnie dziś gość z problemem. Nie chodzi mu internet.
Przyjechałem, kabel odpięty z routera podpięty do laptopa, końcówka która
pierwotnie była do laptopa luźna (brak połączenia router - laptop). Ok
podpinam kabel tak jak miało być. Restartuję router. Okienko cmd i ping
192.168.0.1 nic, 192.168.1.1 - jest. Myślę widzi router. Przeglądarka -
adres 192.168.1.1 - efekt: nie ma takiej strony. cmd - ipconfig /all -
ethernet - przydzielony adres 192.168.1.1 (adres bramy 192.168.1.254)????

Dobra, dalej (wypinam kabel LAN). Połączenie wifi - wpisany klucz, ok.
Przydzielony adres 192.168.1.2 - internet jest.

Pytanie. o co może chodzić z kablem, dlaczego dhcp przydziela 192.168.1.1?

Problem udało się obejść, ale nie rozwiązać. :)

Router skąd dostaje?
Zgaduję... Hmm... przydział adresów z modemu, bądź poprzedniego routera?
To wyłącz DHCP w kolejnym routerze i będzie dobrze - ma być tylko jedno w
łańcuchu, inaczej nababrasz się, nakombinujesz a i przekierowaniami nie
wyprostujesz. Tym mi to pachnie, miałem identyczny problem u kogoś,
zadziałało, adresy przydzielać będzie modem (konkretniej - pierwsze
urządzenie od strony WAN), w nim jest DHCP. Spoko, wyrobi się.

Router bierze z linii tel. od netii. Tu nie ma kombinacji, to nie firma, user końcowy. Robiłem takie cuś wiele razy, nigdy po kablu nie było problemu. Połączenie router - komp na nim musi działać. A tu nie, ipconfig pokazuje, że jest, ale komp dostaje adres routera. ping na 192.168.1.1 da to samo co 127.0.0.1.
Teraz coś mi przyszło, może karta sieciowa LAN w laptopie się sp...???

Jeszcze raz. Kabel wypinałem w efekcie komunikat: kabel odłączony. Podpinam, przydział jw. Po wifi chodzi.

Powtórzę, problem udało się obejść, jednak męczy mnie ten kabel.

Dopiszę, bo to też sprawdzałem.
Dostaję adres po wifi 192.168.1.2, logiczne że brama 192.168.1.1, nie da się wejść na panel administracyjny routera z przeglądarki. To mogę zrozumieć bo to kablem bezproblemowo do konfiguracji powinienem mieć dostęp. A dostęp poprzez wifi defaultowo jest wyłączany.

--
Artur