Re: [WINNT] router - kabel - win 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] router - kabel - win 10
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Sun, 27 Nov 2016 17:25:46 +0100

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości news:583b0189$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...

Zadzwonił do mnie dziś gość z problemem. Nie chodzi mu internet.
Przyjechałem, kabel odpięty z routera podpięty do laptopa, końcówka która pierwotnie była do laptopa luźna (brak połączenia router - laptop). Ok podpinam kabel tak jak miało być. Restartuję router. Okienko cmd i ping 192.168.0.1 nic, 192.168.1.1 - jest. Myślę widzi router. Przeglądarka - adres 192.168.1.1 - efekt: nie ma takiej strony. cmd - ipconfig /all - ethernet - przydzielony adres 192.168.1.1 (adres bramy 192.168.1.254)????

Dobra, dalej (wypinam kabel LAN). Połączenie wifi - wpisany klucz, ok. Przydzielony adres 192.168.1.2 - internet jest.

Pytanie. o co może chodzić z kablem, dlaczego dhcp przydziela 192.168.1.1?

Problem udało się obejść, ale nie rozwiązać. :)

Router skąd dostaje?
Zgaduję... Hmm... przydział adresów z modemu, bądź poprzedniego routera?
To wyłącz DHCP w kolejnym routerze i będzie dobrze - ma być tylko jedno w łańcuchu, inaczej nababrasz się, nakombinujesz a i przekierowaniami nie wyprostujesz. Tym mi to pachnie, miałem identyczny problem u kogoś, zadziałało, adresy przydzielać będzie modem (konkretniej - pierwsze urządzenie od strony WAN), w nim jest DHCP. Spoko, wyrobi się.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"