Re: [WINNT] XP nie chce wystartować

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] XP nie chce wystartować
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 23 Oct 2016 20:35:04 +0200
Dnia Sun, 23 Oct 2016 18:44:18 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

> Przetrzepać jego boot.ini, pewnie przetasowałeś numerki partycji.

Mam XP zainstalowanego trochę dziwnie :) Otóż całość jest na ntfs sda5
oprócz plików ntldr i boot.ini które są na ntfs sda2. Tak zainstalowany
XP jest widoczny dla gruba na partycji sda2 ale nie startuje.
Chciałbym wiedzieć czy grub kieruje uruchamianie do boot.ini? Jeśli tak,
to linia w moim boot.ini wskazująca system jest:
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
Ale nie wiem która windziana partycja 3 jest którą wg. linuksowej
pisowni :) Powiedz mi czy ta linia widzi ci się poprawną.
        A przy okazji, po czym update-grub rozpoznaje obecność XP na jakiejś
partycji? Bo na pewno nie po obecności ntldr czy boot.ini.

PS. Ano, rozpoznaje chyba po ntdetect.com :)
PS2. Wypróbowałem 1,2 i3 jako numery partycji i skutek taki sam - brak
lub zły hal.dll (czyli IMO ten boot.ini stracił kontakt z całością
systemu a w szczególności z \Windows\system32). I co dalej?
--
Jacek
I hate haters.