Re: [WINNT] [ot] jak "wyrownac" dokument *.doc?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] jak "wyrownac" dokument *.doc?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 8 Jul 2016 09:41:13 +0200
Dnia Thu, 7 Jul 2016 13:11:26 -0700 (PDT), stejaz napisał(a):

> Nie...koniecznie. Ale uściślijmy: nie podoba ci się "skład" książki, czy
> "plik" PDF. Bo o pliku, to na podstawie tylko li tego obrazka chyba
> trudno coś powiedzieć, natomiast "skład" książki..., to już co innego.
> Ale to, czy jest ona dobrze, czy źle "złożona" nie ma związku z PDF-em
> jako takim. Czyż nie?

Nie podoba mi się niejednokrotnie to co widzę. Na podstawie tego jednego
screena z PDFa można się trochę spodziewać, co się z tekstem dzieje. Tak na
szybko:
- wiszące spójniki
- nie zdziwię się, jeżeli się pojawią wdowy, szewce lub bękarty
- niepoprawne cudzysłowy (na tej stronie jest nieprawidłowo użyty znak "
zamiast ”).
- źle dobrano stopień pisma w stosunku do długości wiersza, co w połączeniu
z justowaniem do obu marginesów powoduje, że miejscami odstępy
międzywyrazowe są trochę zbyt duże - na mój gust.

To są podstawowe błędy, które osoba mająca pojęcie o składzie wyłapuje
momentalnie. Osobiście podejrzewam, że źródłowego PDFa ktoś wypuścił z Worda
- i takie są tego skutki.

--
[ Przemysław „Rico” Ryk                                                    ]
[ Człowiek rodzi się z dwiema nieuleczalnymi chorobami: życiem, które      ]