Re: [WINNT] un-par, un-rar kombain [cross]

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] un-par, un-rar kombain [cross]
From: "HF5BS" <valhalla@interia.pl>
Date: Thu, 26 May 2016 13:38:15 +0200

Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> napisał w wiadomości news:6id1bqi11n3j$.3y3fmdi8ln5n.dlg@40tude.net...
Kiedyś, w dobie usenetu i grup zwanych binarkami, używało się programu o
nazwi GrabIt. Kombajn który potrafił pobrac wieloczęściowe archiwum z
grupy, sprawdzić je pod względem integralności, ewentualnie naprawić przy
pomocy plików *.PAR i na koniec rozpakować. Czy potrafiłby zrobić to z
lokalnym archiwum to już trzeba by było sprawdzić.

Przy czym program PAR2.EXE jest programem zewnętrznym i jest (Grab-it nadal istnieje, tylko gościowi sie rodzina powiększyła i teraz się rodziną raczej zajmuje) przez Grab-ita wywoływany do każdego z archiwów, a konkretniej, do każdego z plików określonego w pliku .PAR. Można też bardzo łatwo wywołać ten program ręcznie z konkretnym działaniem, jakiego oczekujemy, odsyłam do helpa w programie. Ja sobie wrzuciłem ten program do C:\Windows i gdziekolwiek znajdzie się archiwum z plikiem sum kontrolnych i naprawczym .PAR/.PAR2 (umie oba), tam go wywołuję i mam akcję, której oczekuję. Można sprawdzić same sumy kontrolne, można też naprawić przy okazji sprawdzania. Można utworzyć plik(i) naprawczy/e, jak kto woli. Do tych operacji bardzo wspiera mnie Total Commander, choć służy jedynie do skopiowania nazwy pliku. Do dekodowania z .RAR, Grabit wywołuje UNRARa, sam nie potrafi ani dekodować, ani naprawiać, acz umie zasterować wywołaniem dla kolejnych pobranych części i jest to ustawialne w opcjach. Ja wyłączyłem jednak te działania i robię to ręcznie, często bowiem się zdarza(ło), że kolejne pliki, przez niedbalstwo wysyłających, miewały te same nazwy, przez co dekoder i naprawiacz, zwyczajnie, głupiały, potrafiły nawet zniszczyć plik, naprawiając go niesłuszną w tym momencie wersją. Ale jest to do ogarnięcia samemu, groźniej brzmi, niż wygląda rzeczywiście.

--
Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
(C) Stephen Hawking