[WINNT] Windows do używanego PC

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows do używanego PC
From: Maciek <maciek@nospam.pl>
Date: Wed, 25 May 2016 08:30:46 +0200
Witam

Jaka jest najtańsza opcja zakupu np. Windows 7 do używanego PC?

Przykładowa sytuacja: walają się po domu jakieś części, składam z tego
komputer, chciałbym mieć legalny OS.
1. Zakup wersji OEM chyba nie wchodzi w grę, bo nie mogę wytworzyć
nowego komputera dla siebie (nowego, w sensie nowej jednostki, "starość"
podzespołów nie ma tu chyba znaczenia).
2. Program "refurbishowania" (załóżmy, że mam firmę, którą zgłoszę do
tego programu, choć nie wiem po co dla jednego PC) też nie ma tu chyba
zastosowania, bo po pierwsze znów nie mogę refurbishować dla siebie, po
drugie chyba dotyczy to PC'tów, które miały już jakąś licencję Windows
3. Zostaje wersja BOX, której wartość przekracza pewnie znacznie wartość
samych podzespołów.

Może ktoś podpowie, czy moje rozumowanie jest słuszne, ewentualnie może
są inne opcje.

PS1: Odrzucam na wstępie zakup za 50-100zł wersji "różnych" na wiodących
portalach aukcyjnych - zakładam, że to w 99,9% przypadków jakaś ściema,
ale może się mylę?

PS2: Mocno zastanawiałem się nad systemem do komputerów "odnawianych",
czyli pkt 2. Niby można go zakupić tylko z używanym komputerem, ale
przecież żyjemy w Polsce :-) Nie wierzę, żeby w tym programie nie
uczestniczyła firma, która np. odkupi ode mnie PC'ta za symboliczną
złotówkę, zrobi mi wirtualny "refurbishing" wyposaży mi go w system dla
"refurbished" i sprzeda (z fakturą) za rozsądne pieniądze ;-) Podobna
opcja mogłaby dotyczyć wersji OEM. Jest jakiś błąd w tym rozumowaniu?

--
Pozdrawiam
Maciek