Re: [WINNT] Czytnik grup

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czytnik grup
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sat, 26 Mar 2016 14:13:32 +0100

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości ucp310509ma.15tzdn1pn4rv1.dlg@40tude.net">news:ucp310509ma.15tzdn1pn4rv1.dlg@40tude.net...
A 40Tude Dialog jest wersją beta i ma niestety swoje kaprysy. Ale i tak

Nie ma programu idealnego.

jest nie do zastąpienia. Jak widać, używam go swobodnie pod linuksem
(wine). (Kto dziś się bawi w załączniki wieloczęściowe :), a jeśli się

Binary Usenet, mogę niby Grab-it-a, czy News-Bin-a, ale one są tylko do binarek.

znajdzie taki zboczeniec to niech użyje Grabita.) Jeśli tylko pójdzie

Od ponad roku czekam na nową wersję, która ma być zdaje mi się, napisana od nowa, z nowym interfejsem, gość dwie córki spłodził, to trochę odstawił program, bo zajmował się rodziną. Dla mnie problemem tego programu nie jest nawet sposób jego obsługi, akurat mi dość dobrze odpowiadający, tylko jego felery, przez które pobieranie bywa nierzadko, kończy się problemem (najbardziej, gdy nie ma czegoś na jednym serwerze i zdecydujemy się dociagnąć to z drugiego - program potrafi wtedy udawać, ze i na drugim serwerze tego nie ma, gdy tymczasem jest i ma się dobrze) i nie zawsze korekcja z tablic RSC daje radę.

pod w10 to można sobie darować inne czytniki, już to przerabiałem.

Najważniejsze, aby dany program robił, czego od niego chcemy, tak jak chcemy. A jaki to konkretnie będzie, to mniejsza z tym. U mnie sprawdza się OE, robiąc to co chcę i tak, jak chcę, jednocześnie mając daleko mniejsze zapotrzebowanie na zasoby, niż pozostałe, z Dialogiem i TB włącznie. Unikam wszakże sytuacji, aby folder nie wyrósł ponad 1 GB, bo OE potrafi wtedy uszkodzić zawartość. I tej wady jestem świadom. Do pewnych dużych newsgrup próbowałem WLM, owszem, dał radę wcisnąć nawet 20GB, ale w pewnym momencie wywalił błąd w stylu za dużo danych i szukaj waść, co się przepełniło... I jest zachłanny na moce i zasoby. Zobaczę jeszcze Dialoga, aby wylistować jego za i przeciw, czy na tym kompie problem załączników wystąpi z taką samą siłą, czy da się go jednak obłaskawić. Bo jak mam się pieprzyć ze ściąganiem albumu muzycznego (czy choćby jakiegoś distro Linuxa nawet) kilkaset MB/kilka GB, to nie chcę każdziusieńkiego kawałeczka po 600-1000 kB osobno brać, wydzielać i składać. Już wolę wziąć yProxy i OE, a następnie złożyć to półautomatycznie korzystając z narzędzia, które ma OE (a które niewielu zna), znacznie szybciej to przyjdzie. Z czytnikami news jest o tyle często problem, że one, może super działają w normalnym trybie (kilka[naście] grup), ale, gdy je obciążymy większą ilością grup, to OE zostawia je daleko w tyle, choć przymraża się przy zasubskrybowaniu dużej ilości, ale można go ubić i potem już wszystko mam, gdzie trzeba. Nawet Świetny PAN poległ - z początku ładnie je powciągał, ale, jak się zaczął przedzierać przez indeksowanie, to musiałem go ubijać. Chcę kiedyś, w ramach weny i wolnego czasu, z pozycji Starego Ojca, co to wie, że komputery gryzą i się ich boi :) przetestować, jak się dany czytnik zachowa na co-dzień i który Staremu Ojcu będzie najlepiej służyć :). Może nawet dorwę staaaaare czytniki Internet Mail i Internet News :)), których pewne rzeczy wydały mi się interesujące. Teraz testuję Hamstera (pod Wine chodzi całkiem przyzwoicie, choć nie do końca mu się takie uruchomienie podoba), aby zobaczyć, jak on sobie w pewnych sprawach poradzi.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.