Re: [WINNT] Win10 i brak reakcji na klikanie menu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win10 i brak reakcji na klikanie menu
From: " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh>
Date: Thu, 3 Mar 2016 16:46:08 +0100
Na grupie pl.comp.os.ms-windows.winnt, osobnik mieniący się nazwą Andrzej
P. Wozniak naskrobał(a):

> Na tej grupie jeden z objawów był opisany dwa miesiące temu:
Niestety nie subskrybuje tej grupy.

> Pamiętasz ich rozmiary? Który był największy?
EBD.log miał 2 MB, natomiast pozostałe nie pamiętam, ale postaram się
sprawdzić, jak mi się tylko użyszkodnik ujawni.

> Rozumiem, że zmieniałeś uprawnienia do pliku…

> Widać ten jest otwarty przy zalogowaniu użytkownika i blokowany przez
> system. Zwykle nie daje się skasować, ale można zmienić nazwę. Możesz
> też go skasować po wylogowaniu i zalogowaniu na innego użytkownika.

Niestety na tamtym komputerze jest tylko jeden użyszkodnik.

> Jeśli plik EDB.log był największy, to kasowanie pozostałych logów na długo
> nie wystarczy. Im bardziej intensywnie będziesz korzystał z Menu Start, tym
> szybciej logi się znowu przepełnią. Nawet jeśli wyłączysz teraz logowanie
> wszystkiego, co się da, to nie da rady wyłączyć wszystkiego, więc w
> najlepszym razie tylko opóźnisz katastrofę.
Na innym, kompie z Win10 (moja wirtualka) wszystkie te pliki maja po 2MB,
jedynym wyjątkiem jest EBD.chk który ma 8kB, no i jeszcze jeden ale tym
razem o innej nazwie vedatamodel.edb majacy 896 kB.

> Jak widać, cała ta microsoftowa szpiegomania i telemetria potrafi
> doprowadzić Windows do trybu demo – możesz sobie oglądać i śmiało
> klikać bez obawy, że coś popsujesz ;-)
>
> Na koniec pociecha:
> Najnowsza aktualizacja KB3140743, która wkrótce będzie dostępna, ma podobno
> jakoś naprawiać działanie Menu Start, ale wcale nie mam przekonania, że
> zrobili to, co trzeba.
Własnie wczoraj ta poprawka ściągnęła się zarówno na tamten komputer jak i
moją wirtualkę. Ponieważ nie mam do tej pory żadnego komunikatu o
kłopotach, więc śmiem twierdzić że poprawka zainstalowała się
bezproblemowo.

--
...:::WISKOLER:::...
Müller wrócił do swojego gabinetu i zastał Stirlitza klęczącego przed