Re: [WINNT] Czysta instalacja Win 10.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czysta instalacja Win 10.
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 26 Mar 2016 13:20:02 GMT
Trybun <CheIli@jachu.ru> wrote:
> Czy ktoś z Was robił 'czystą instalację Windows 10" na sprzęcie na
> którym wcześniej była przeprowadzana aktualizacja do Win 10? W
> internecie co post to inne zdanie. Sam już zauważyłem że po aktualizacji
> z 7 do 10 zmienił się numer seryjny systemu. A więc niby który należy
> wpisać przy instalacji - ten z nalepki na laptopie czy ten który został
> aktywowany w czasie aktualizacji?

To zależy jak była przeprowadzona pierwsza instalacja W10 i kiedy. Jeśli
w standardowy sposób Microsoftu to w Ustawienia->Aktualizacja i
Zabezpieczenia->Aktywacja masz napisane „System [...] jest aktywowany
przy użyciu uprawnień cyfrowych”. W takim przypadku przy pytaniu o klucz
pole wpisywania po prostu pozostawiasz puste. W przypadku gdy we
wspomnianym oknie masz napisane co innego, będziesz musiał wpisać klucz
na jakim system został aktywowany. Inna sprawa czy tzw czysta instalacja
jest jeszcze potrzebna. Od czasu W10 wprowadzono opcję resetowania
systemu zarówno z pozostawieniem plików użytkownika jak i ich usunięciem
co w praktyce daje efekt tzw. czystej instalacji.

>  I takie małe pytanie już na marginesie, gdy promocja na 10tkę już się
> skończy (darmowa aktualizacja) a ktoś nie będzie zainteresowany żeby
> płacić za ten system, czy możliwy będzie powrót do 7mki czy 8.1ki na
> sprzęcie który wcześniej był aktualizowany do 10tki?

Jeśli system był aktualizowany do W10 i się prawidłowo aktywował to jest
już twój przez cały cykl życia komputera w danej konfiguracji
sprzętowej. Nie ma tu za co płacić.

--
Piotr Borkowski