Re: [WINNT] Backupowanie dysku -> przywracanie na inny dysk

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Backupowanie dysku -> przywracanie na inny dysk
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Wed, 9 Mar 2016 12:30:04 +0100

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości s1uvdbd2sc31ams02h7flouctg5d5hmi7h@4ax.com">news:s1uvdbd2sc31ams02h7flouctg5d5hmi7h@4ax.com... Tue, 8 Mar 2016 19:19:59 +0100, w <56df17cd$0$693$65785112@news.neostrada.pl>,
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(-a):

> No, to w takim razie kopia posektorowa, a poten naprawa systemu plików
> chkdsk, lub równoważnym programem, na woluminie docelowym.

Dokładnie.
HDD Raw Copy Tool 1.10 a potem OSFMount.

Błąd akurat jest na partycji ext3.
Na razie zrobiłem e2fsck z LiveCD, usunęło błędy, teraz jeszcze sprawdzę na
obecność bad-sectorów. Co polecacie pod Win do tego?

=====

Przede wszystkim, operowanie na felernym nośniku, to najprostsza droga do utraty danych, lub przynajmniej, dalszego ich uszkodzenia. Kardynalną zasadą odzysku danych, a na to wskazuje twoja sytuacja, że wywalało błędy odczytu, jest praca NA KOPII danych. Wszelkie operowanie na uszkodzonym nośniku w postaci zapisywania na nim czegokolwiek, może zabić dysk, nie musi. Na mocno uszkodzonym dysku, śmierć urządzenia może nastąpić nawet wskutek odczytu.
Dlatego tylko i wyłącznie, w takim przypadku kopia posektorowa.

Błędne sektory określisz programem Victoria, a na dyskach przez USB, na których Victoria powiedzmy, że niezbyt się sprawdza, chociaż działa, użyj programu HDDScan. Wszelkie programy, typu "regenerator", o których się nadmienia, że "nie uszkadzają danych" i "są przezroczyste" unikaj. One właśnie są bardzo niebezpieczne dla danych, gdyż w żaden sposób nie kontrolują, czy regenerowany sektor należy do danych, czy nie. Można ich użyć dopiero wtedy, gdy na badanym obszarze nie ma żadnych danych, czy metadanych, lub są one już niepotrzebne. Pamiętając, ze zapis może uśmiercić uszkodzony dysk.

Dużo może powiedzieć odczyt SMART, należy jednakże pamiętać, że dobry SMART nie oznacza sprawnego dysku, a zły, uszkodzonego! Jednakże odpowiednio czytając parametry, można sporo wywnioskować.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.