Re: [WINNT] Virtualny XP na 7-ce

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Virtualny XP na 7-ce
From: Robert Winkler <noone@nowhere.org>
Date: Wed, 9 Mar 2016 08:33:52 +0100
[...]
     Natomiast ja (przypomnę) na maszynie wirtualnej zainstalowałem
Win-XP ze swojego starego krążka. Taki "prawdziwy" Windows. I w związku
z tym mam trochę wrażeń, którymi podzielę się w osobnym wątku. Tutaj
wspomnę o tym, że w nim jest tylko jeden dysk, "dysk _czysto_wirtualny_"
utworzony przeze mnie na wczesnym etapie, poprzedzającym samą
instalację. I ten wirtualny - nie jet widziany przez hosta  (widzi go
jako plik, bez możliwości "podglądu" wnętrza. Aha, jeszcze i DVD jest
przez ten "mój" system widziane. I kropka, żadnych wspólnych
"przestrzeni do składowania plików". Jest to o tyle istotne, że przez to
jedynym sposobem wysłania plików z poziomu hosta, czy w drugą stronę,
między hostem a virtu-XP, jest nagranie ich na krążku. Fatalnie!

W VirtualBox w konfiguracji danej maszyny wirtualnej
masz opcje Shared Folders.
Definiujesz tam który folder hosta ma być widoczny
dla guesta jako dysk sieciowy.

Normalne udostępnianie folderów za pomocą sieci lokalnej też działa
miedzy hostem a wirtualką.
Nie ma więc potrzeby aby do wymiany danych używać płytek.

--
Robert