Re: [WINNT] Szukam odpowiednika programu PBD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Szukam odpowiednika programu PBD
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sun, 17 Jan 2016 00:39:12 +0100

Użytkownik "Zygmunt" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:569a6199$0$688$65785112@news.neostrada.pl...
Szukam darmowego odpowiednika programu
Partition Bad Disk.
Potrzebuję go jednorazowo do przeskanowania
partycji i zabezpieczenia przed zapisem w błędnych
sektorach.
Partycja ta służyłaby do zapisywania dodatkowej
kopii danych.

Z ciekawości spytam - to już systemowy chkdsk /r nie wystarcza? Robi dokładnie to, czego chcesz - oznacza uszkodzone bloki (alias cluster, alias klaster) jako "nie ruszać, złe bloki" Oczywiście, argumentem musi też być litera napędu, lub oznaczenie woluminu, lub punkt montowania, aby program operował na właściwym woluminie.

Wykorzystanie takiego dysku nie jest zabronione, ale odradzam, dobre zabezpieczenie przed skutkami pogłębiania się uszkodzeń na dysku (a prawie na pewno tak będzie) to nie robota na 5 minut, ani nawet na dzień. Muszę powiedzieć, że dziwnie się tak składa, że takie pogłębienie uszkodzeń, czyli kolejny zły blok, bardzo lubi wypaść w miejscu jakichś ważnych metadanych, a takim czymś jest $MFT, czy $Bitmap, a w złożonych plikach np. tabelę kodowania i archiwum leci w ch...olerę. Mam nadzieję, że wiesz, iż (bardzo) dobry SMART dysku nie oznacza, że dysk jest sprawny...? Choć wprawne oko sporo może wyczytać.

Bądź ostrożny, można się koszmarnie wjebać z takim dyskiem, a okazać się może, że kopia danych na nim złożona, była jedyna... Od c.a. 20 lat zajmuję się takimi rzeczami, dla siebie, traktując jako zabawę. Dysk, w którym wystąpiły złe sektory, choć może jeszcze długie lata pochodzić, nie jest już godny zaufania. Przy okazji - najdłużej uzdatniany dysk robiłem, uwaga, 6 miesięcy, czyli pół roku. Jest pewien niuans, w nowych dyskach niestety też, który powoduje, że zwykłe wyłuskanie złych sektorów nie załatwi sprawy, że taki dysk nadal będzie sprawiać problemy.

Uff... znów się rozpisałem, choć miałem jedynie podpytać o to, co w pierwszym akapicie... Już tak mam, to upierdliwe, ale niegroźne :))

--
LH

---
antywirusowe Avast.