Re: [WINNT] Hyper-V vs VMWare

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Hyper-V vs VMWare
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Sun, 27 Dec 2015 12:01:15 +0000
On 12/27/2015 10:11 AM, szemrany wrote:
Witam,

Mam na Windows 10 zainstalowanego VMware Workstation 10, do tej pory
działał bez problemu, dziś chciałem odpalić wirtualną maszynę i dostałem
komunikat, że VMWare nie jest kompatybilny z Hyper-V i że mam usunąć z
systemu Hyper-V, żeby móc odpalać maszyny na WMware. Prawdopodobnie jakaś
aktualizacja doinstalowała mi tego Hyper-V, bo sam tego nie robiłem.
Znalazłem oczywiście rozwiązanie problemu, czyli jak wyłączyć Hyper-V,
ale... poczytałem trochę o nim i okazuje się, że Microsoft odrobił przez
ostatnie lata zadanie domowe i Hyper-V stał się mocno konkurencyjny dla
rozwiązań VMware. Ale materiały jakie znalazłem dotyczą wirtualizacji na
szeroką skalę czyli do zastosowań w serwerowniach, a ja używam po prostu
kilku wirtualnych maszyn w celach testowania oprogramowania.
I teraz pytanie. Czy sama wirtualizacja w wykonaniu Microsoftu jest na
podobnym poziomie co u VMware? Pytam o fizyczną emulację komnputera PC, w
szczególności o wydajność i elastyczność rozwiązania.
Obecnie posiadam VMware Workstation 10, aby przejść na najnowszą wersję
musiałbym znowu płacić, zatem rozważam opcję zmigrowania na rozwiązania
Microsoftu, które są w tym zakresie darmowe. Czy dużo stracę z
funkcjonalności? Czy np. maszyny Microsoftu oferują w przypadku wirtualnych
dysków twardych coś takiego jak "nonpersistent mode", czyli pracę bez
utrwalania danych na dysku (po restarcie dysk wraca do stanu sprzed
uruchomienia maszyny)? To dla mnie bardzo przydatna funkcja.

Podsumowując: czy warto migrować z maszyn VMware do Hyper-V w kontekście
pracy desktopowej?

Tak jak napisales, Hyper-V nadaje sie do serwerowni. Zainstalowac cos i ma to dzialac w tle. Do zabawy i testow VMWare ma wiecej mozliwosci. Prawda jest tez ze VMWare i Hyper-V nie moga pracowac razem. Dlatego zeby potestowac Hyper-V, w VMWare mam 'guest'a' Windows 8, na nim Hyper-V i w tym Linuxa Mint. I tobie tez polecam przyjzec sie temu zanim podejmiesz decyzje. Z tego co pamietam, a instalowalem to ponad rok temu, to byl problem z uzyskaniem przyzwoitej rozdzielczosci w Linuksie Mint, nie ma tez skalowania 'maszyny wirtualnej' do okna, i pewnie kilku innych drobiazgow do ktorych sie przytzwyczailes. Zorientowalem sie ze VMWare wspiera Workstation do 3 lat / wersji wstecz i w miniony 'czarny piatek' kupilem aktualizacje z wersji 10 do 12. Gdybym mial wrocic, wrocilbym chyba do darmowego VMWare Player ale to moze byc tylko sentyment i przyzwyczajenie.

Pozdrawiam