Re: [WINNT] Aktualizacja 1511 10586

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Aktualizacja 1511 10586
From: john Stuntman <profesor.fir@gmail.com>
Date: Sat, 12 Dec 2015 09:16:26 -0800 (PST)
W dniu sobota, 12 grudnia 2015 16:28:07 UTC+1 użytkownik john Stuntman napisał:

> przyznam ze tez nie slyszalem jeszcze nigdy by CUDA mialo byc przestarzałe...
> jest jakies zrodlo tej zaskakujacej dosyc informacji? o_O

cuda to 'framework' do pisania i uruchamiania 'jader' aplikacji (ogolnego
przeznaczenia, nie tylko graficznych) na GPU - jest o co sie bic bo moc
przetwarzania kodow wykonywanych na GPU w przyblizeniu mowiac jest powiedzmy 10
razy wieksza, apka bedzie dzialala czasem dwa razy czasem 40 razy szybciej ale
z grubsza powiedzialbym realne jest spodziewanie sie 10x (no moze troche mniej)
- oczywiscie nie kazda apka jest tak intensywna by wogole potrzebowac wiekszej
mocy niz 10% procesora - kodowanie na GPU ma swoje minusy, jest bardzo zalezne
od sprzetu (wiec moze roznie dzialac na roznych systemach a nawet wysypywac sie
na co poniektorych), jest tez nieco trudniejsze (obie te rzeczy akurat da sie
raczej ominac bo w koncu ludzi i tak sie nauczą a karty zaczna wspierac juz
napisane kody tak by sie nie sypaly) Ogolnie wolno bo wolno ale mz raczej to
sie upowszechni, za rogiem jest tez pewnie rewolucja polegajaca na trm ze gry
przesiąda sie z rasteryzacji na raytracing (o wiele lepszy wyglad z plynnymi
cieniemi odbiciami itd)