Re: [WINNT] Liczba procesów w bat

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Liczba procesów w bat
From: peter <ToJestTo@nic.nie.wiem>
Date: Tue, 1 Dec 2015 18:41:03 +0100
Robert Winkler pisze:
Mam skrypt w ubuntu, który zlicza w pętli liczbę moich aktualnych
procesów. Zlicza co jakiś czas tak długo aż wszystkie moje procesy
zakończą się.
Skrypt wygląda tak :  ( skrypt czekaj)

k=4
while [ $k -gt 0 ]
do
k=`ps -e | grep pfgw | wc -l`
echo $k
sleep 60
done

Musi to być batch?
Nie po to Microsoft dodał 9 lat temu PowerShell-a do systemu
abyśmy dalej męczyli się w 2015 roku z "bat"-ami

Do prostych operacji jakie zwykle potrzebowałem (np wywołanie listy programów) skrypt jako bat zupełnie wystarcza.

Twój skrypt z linuxa przepisał bym tak pod powershell-a:

$k = 4
Do {
  $k = ( Get-Process svchost | measure ).Count
  "number of 'svchost' processes running: $k"
  start-sleep 60
} While ($k -ne 0)

Dobre. Podobne do linuksa. Podoba mi się.
Ale ja nie umię uruchomić ten skrypt ;) bo moje wiadomości na temat powershella
są zerowe.
Próbowałem wprawdzie przeczytać co nieco na ten temat. Jednak nic z tego wyszło. Nawet uprawnień nie umiałem sobie nadać. Jestem zdegustowany.
Wygląda na to, że skrypt PS można uruchomić tylko z consoli??.
Jak miałoby wyglądać taki skrypt, który napisany w linuksie wygląda tak:
./st1
./czekaj
./st2
./czekaj
itd
gdzie - 'st' oznacza skrypt, w którym uruchomione są 4 równoległe procesy z wykorzystaniem gnome-terminal
- czekaj oznacza skrypt z początku listu.
Po zakończeniu wszystkich procesów z st1, skrypt czekaj kończy działanie umożliwiając uruchomienie następnych 4 procesów

W Win bat wyglądał by tak
call ss1.bat    rem 4 rownoległe procesy z 'start'
call czekaj.bat
call ss2.bat
call czekaj.bat
itd