Re: [WINNT] Dysk zewnętrzny i pewność odwołania do niego?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dysk zewnętrzny i pewność odwołania do niego?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 16 Mar 2015 11:05:56 +0100

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:me51gp$kip$1@usenet.news.interia.pl...
Coś mi się kołacze, że się dało, pokroju

\\?\Volume{129b1243-3252-11d9-b167-806d6172696f}\

Check it out :-)

A na innym windowsie jest identyczne odwołanie? Znaczy jak podłącze dysk
ze swojego windowsa do windowsa w pracy to się zgłosi pod tym samym ID?
Zawsze to obchodziłem wymuszając jednorazowo literę dysku na każdym
użytkowanym systemie, ale jak można prościej, to czemu nie.

A czy to nie jest UUID?
Jeśli tak, to będzie to samo i dla windowsów, i dla linuksów. Dla makówek pewnie też.
Nowe Grub-y też już mapują dyski defaultowo po UUID.

Ja w każdym razie aż tak bardzo nie badałem. Ale jeśli dowiązanie stworzone pod normalną Szklarnią jest widziane np. w MiniXP z pakietu HBCD i odwrotnie (tak kilka razy przygotowywałem dla głównej Szklarni osobną partycję pod swapa)(1), tylko literki trzeba osobno w każdym przypisywać/zabierać bo one właśnie w Rejestrze są, nie w filesystemie... To chyba tak, w sumie dobrze, że nie trzeba pod każdym innym systemem dowiązywać na nowo. A nawet jeśli, to jest to chwila moment i narzędzie jest wbudowane od dawna w system.

(1) No co poradzę, że jak nie ma nic do zrobienia, to sobie czasem coś wymyślę? :)) Choć rzeczywista potrzeba też bywa, że występuje :)) Dlatego mam więcej, niż 1 maszynę, jedna docelowo będzie dopieszczona, a na drugiej będę sobie szaleć. I mam okazję, bo mi padł sprzęt na dużym kompie i dumam, jak ma zobaczyć myszę z klawą, bo nie reaguje na nie... Porty sprawne. Ech, zycie wiecznego badacza :))

--
Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you