[WINNT] Harmonogram zadań - wymiękam....

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Harmonogram zadań - wymiękam....
From: "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl>
Date: Sun, 22 Feb 2015 22:53:59 +0100
OS Vista HP SP2 (ale wygląda że to samo występuje w Seven i w necie nie ma rozwiązania tej zagadki). Usługa Harmonogram zadań _jest_ uruchomiona (autostart) i _działa_, - swiadczą o tym wpisy w Dzienniku aplikacji i usług (Microsoft, Windows, Task Scheduler). Kliknięcie w Narzędzia administracyjne, Harmonogram zadań, kończy się komunikatem:
...usluga jest niedostępna. Sprawdź czy jest uruchomiona.
Po "OK" MMC otwiera okno harmonogramu puste: ...odczytywanie danych nie powiodło się.
Inny objaw - nie działa ręczne tworzenie "punktu przywracania systemu".
W Ochronie systemu, po kliknięciu Utwórz, komunikat: ...Żądanie nie jest obsługiwane. Kod:0x80070032
- ale po aktualizacji WU punkt przywracania stworzył.

Inny ciekawy objaw - w pustym harmonogramie, po zmianie komputera z lokalny na inny, przy czym podana nazwa Workgroup\xxxxxxx dotyczy tego samego kompa (loopback), zmienia sie treść komunikatu w MMC harmonogram na: ...podsumowania zadań mogą być wyświetlane tylko na komputerach z systemem Vista lub wyższym...

Przeczesałem pliki, rejestr, porównywałem z backupami, nie znalazłem żadnej różnicy
w plikach i wpisach dotyczacych harmonogramu.
Poza tym wszystko inne działa poprawnie.

Może jakaś poprawka rozwaliła coś w systemie, ale nie wiem kiedy, - zazwyczaj nie korzystam z punktów przywracania, raczej z kompletnych backupów systemowej partycji, od ponad roku nie tworzyłem żadnych zadań.
Skutek, - nie wiem kiedy się to pojawiło.
Zainteresowało mnie to kiedy zauważyłem coś dziwnego - chyba (!) przestały powstawać dzienne punkty przywracania, ale kładłem to na karb braku wolnego miejsca na partycji systemowej, która z czasem się zapchała aktualizacjami i patch'ami. Powiększyłem nieco partycję, usunąłęm wszystkie stare punkty przywracania, jest 3GB wolnego. Unikam przywracania sytemu z backupów, zwlaszcza że nie wiem jak daleko musiałbym sięgnąć wstecz. Porównywałem pliki i wpisy rejestru z backupami nawet z przed wielu lat,
niczym się nie różnią, co wskazuje że szukam w złych miejscach.
Usluga "Shedule" nie jest z jakiegoś powodu "widziana" przez MMC, (interaktywnie).
WU i programy deinstalujące mogą tworzyć punkty przywracania.

Jeśli macie jakieś pomysły, gdzie i czego szukać, to się podzielcie.
Nie ma wirusów, malware, itp., ale inne teorie nawet spiskowe mile widziane :)

sTav

--
http://marmro.noip.pl/