Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dwa systemy na laptopie
From: stefan.jazinski@gmail.com
Date: Tue, 21 Oct 2014 08:49:32 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 20 października 2014 23:50:59 UTC+2 użytkownik Irek.N.
napisał:

> Za to za Boga nie mogę
> posadzić XP na drugiej partycji. Instalator twierdzi że mam skopany dysk
> i pisze o wirusach.
>
> Nie miałem czasu jeszcze do tego usiąść, pewnie coś robię źle.
> Nie ogarniam jeszcze ideologi tego programu ;)

Tworzysz (już umiesz) partycję dla XP, w Partition Work wybierasz opcję "View
MBR", usuwasz wszystkie partycje z MBR, dodajesz tylko tą jedną na której ma
być system XP, dajesz jej opcję "Set Active", naciskasz "std MBR", "Apply",
"Reboot". W ten sposób masz  MBR z startową partycją dla XP. Przy instalacji
wybierasz do instalacji tylko tę partycję, która jest widoczna dla instalatora
(NIE obszar nieprzypisany, bo tam są twoje inne partycje). Po kompletnym
zainstalowaniu XP ponownie reaktywujesz BootItNG (już umiesz) i możesz dowolnie
żonglować partycjami. Po utworzeniu własnego menu możesz dowolnie wybierać
systemy i partycje do nich przypisane. UWAGA: dodatkowe partycje należy robić
tylko w BootItNG a nie w systemach, bo istnieje możliwość nadpisania na
obszarach, które system widzi jako nieprzydzielony, ale są one zajęte przez
partycje wygenerowane przez BootItNG.

Obrazy partycji, kopie partycji, przesuwanie partycji. Może wystarczą ci 4
podstawowe (dla danego systemu), wtedy praca z partycjami w BootItNG jest
"łatwiejsza".