Re: [WINNT] [ot] pomoc w: debugowanie exe-ka + analiza pliku dmp

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] pomoc w: debugowanie exe-ka + analiza pliku dmp
From: "1634Racine" <1634Racine@1634Racine.pl>
Date: Sun, 24 Aug 2014 17:24:44 +0200
Piotr Palusiński in news:53f973b8$0$2369$65785112@news.neostrada.pl
In news:53f90931$0$3055$65785112@news.neostrada.pl,
*1634Racine* <1634Racine@1634Racine.pl> typed:
program elegancko nie odpala sie, przeinstalowanie nie pomaga, ale:
zawsze przy probie uruchomienia daje plik zrzutu dmp; usilowalem wiec
przy pomocy windbg znalezc w dmp przyczyne, ale nic nie wykazuje... W
kazdym razie ja nie widze (a rozpoznac jestem w stanie podstawowe
diagnozy, np. po BSOD).
Pobierz BlueScreenView
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html -  sprawdź powód.
Załaduj plik z lokalizacji C:\Windows\MiniDump, w większości sytuacji pozwala łatwo wykryć przyczynę błędu. Tu masz opis jak to dziala http://forum.dobreprogramy.pl/szukanie-przyczyny-bsod-a-za-pomoc%C4%85-blu escreenview-t313445/ oraz http://localh0st.pl/2009/08/analiza-bledow-sytemu-windows-bluescreenview

znamy,znamy :)
ale - co jest mozliwe - blue nie lapie tych dmp-ów, moze dlatego,że az "za bardzo" nie pochodza z bsod. Co nie znaczy,ze musza byc z bsod. Ale wlasnie dlatego,ze nie sa z bsod - mozliwa jest bezuzytecznosc tego progr. z tego,co wiem.

poza tym: juz prawie po klopocie. Prawie.

Takich programow z awariami dajacymi zrzuty dmp mialem ponad 20-a, ten z posta byl tylko przykladowym, by droga deb. chociaz zlapac jakis haczyk na rozwiazanie sytuacji globalnej, bo zakladalem,ze taka epidemia awarii ma powod w jakims globalnym braku systemowym, moze cos kiedys wycialem malo ostroznie...
I podpowiedziano mi: DEP. I to byl (prawie) strzal.
Oczywiscie taka blokada systemu na odpalenie progr. moze byc DEP, tylko,ze juz dawno to sprawdzalem i byl WYŁaczony, bo zawsze po instalacji systemu wylaczam via "system > zaawansowane..." i tam to sprawdzalem, nie sprawdzalem natomiast w boot.ini czy aby jest "/noexecute=alwaysoff". Po tej podpowiedzi jeszcze raz sprawdzilem DEP-a via "system > zaawansowane..." i nadal byl WYŁaczony: http://i.imgur.com/ylxONms.png. Ale cos mnie tknelo i odpalilem specjalny programik do ustawiania DEP -> EMET z Microsoftu i pokazal, ze... jest wrecz przeciwnie - DEP jest WŁaczony. Wiec tym programem WYŁaczylem DEP.
I programy ożyły.
Oprocz czterech i te sa nadal zagadka. Nadal nie odpalaja sie i daja pliki dmp.

Zagadka małą i oboczna, przy okazji, jest: dlaczego czy wlacze, czy wylacze DEP programem EMET, czyli zmienie wpis w boot.ini (bo faktycznie zmienia sie), to panel jest zawsze taki sam -> http://i.imgur.com/ylxONms.png , nie reaguje.