[WINNT] Problem z laptopem Win7 - długie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Problem z laptopem Win7 - długie
From: Angus <angus48@wp.pl>
Date: Tue, 17 Jun 2014 23:47:28 +0200
Żona (nauczycielka w szkole) dostała służbowy laptop do obsługi dziennika
elektronicznego i ogólnej pomocy w lekcjach. Laptop używany. Wcześniej
miała inny też służbowy i nie było takich problemów jakie ma z tym, chociaż
też był używany. Laptop HP G62 (3MB RAM) z zainstalowanym Windows 7 Home
Premium - 64 bit. Założone tylko jedno konto użytkownika (z uprawnieniami
administratora) bez hasła. Ja od razu wprowadził bym hasło, ale narazie nie
chcę ingerować w system bo to jednak nie mój komp i nie wiem, kto z niego
jeszcze w tej szkole korzysta. Nie ma w ogóle zainstalowanego antyvira.
Dziwi mnie to, ale gdzieś czytałem, że Win7 jest raczej wirusoodporny. Na
wszelki wypadek sprawdziłem go antyvirem online. Nic nie znalazł. Laptop ma
3 gniazda USB. Dwa na lewej ściance i jedno na prawej. Do tego po prawej
była włożona zwykła mysz optyczna. Nawet działała. Spróbowałem włożyć do
jednego z lewych gniazd pendrive'a. System widzi, że go wkładam, szuka w
necie WiFI (skutecznie) sterowników ale nie daje rady ich zainstalować. Za
każdym razem "niepowodzenie". Obojętnie do którego gniazda USB włożę tego
pendrive'a. Przetestowałem na 3 gwizdkach i za każdym razem z tym samym
rezultatem. Co dziwne, w menedżerze urządzeń te pendrive'y są widoczne! Ale
jest błąd sterowników i system ich nie odczytuje. A jest błąd, bo nie może
zainstalować sterowników. Tak samo jest jak włożę płytkę do napędu CD/DVD.
Szuka sterowników ale po ich znalezieniu nie potrafi ich zainstalować. Przy
każdym starcie tego laptopa pokazuje się komunikat, że próbuje
skonfigurować aktualizacje. Próbuje, ale za każdym razem kończy się to
niepowodzeniem. Aktualizacja ręczna po uruchomieniu systemu, kończy się tak
samo. Ale wywala błąd, że z powodu braku uprawnień. Podejrzewam, że też z
powodu braku uprawnień, nie potrafi zainstalować sterowników gwizdków i
CD/DVD.
Co jeszcze jest dziwnego.
W menedżerze urządzeń pod pozycją "Mysz i inne narzędzia wskazujące", są 4
pozycje!
- HHT-Tech HHTHid Mouse
- Mysz zgodna z HiD
- Nieznane urządzenie
- Synaptic PS/2 Port Touch Pad
Zidentyfikowałem trzy z nich. Synaptic, to firmowy touch pad tego laptopa,
HHT-Tech to jakieś programowe ustrojstwo do obsługi szkolnej tablicy
interaktywnej obsługiwanej i zainstalowany przez program o nazwie
Flow!Works. Nieznane urządzenie, to mysz podłączana przeze mnie, ale do
której system nie potrafi zainstalować sterowników (ale działa!:))). Czym w
tym wszystkim jest "Mysz zgodna z HiD"? Nie wiem! Ale po wyłączeniu jej w
menedżerze nic się nie stało.
Co zrobiłem do tej pory?
Poczytałem w necie i ściągnąłem poprawkę KB947821, która ponoć naprawia
problemy z instalowaniem sterowników i uaktualnień. Niestety u mnie nie
udało się tej poprawki zainstalować. A po próbie zainstalowania tej
poprawki, przestała działać mysz optyczna!:) Dałem inną i działa, później
sprawdzę tę starą na innym kompie czy działa. Po poczytaniu helpu MS,
ściągnąłem jakiś (nie sprawdzę teraz nazwy, bo laptop żona zaniosła do
pracy) programik, obsługiwany plikiem wsadowym (bat). Uruchomiłem go
normalnie i w trybie awaryjnym. Z tego co zauważyłem, jego działanie polega
na zmianie uprawnień i to chyba głównie w zapisach rejestru. Ale on też nie
pomógł. Poza tym pokazywał, że na jakieś parenaście tysięcy zmian, udało mu
się zmienić jakieś 2/3. Reszta z błędem.
BIOS tego laptopa jest jak dla mnie śmieszny. Ja wiem, że szkoły mają
budżet i sprzęt taki, jaki dadzą im gminy, ale w tym laptopie można ustawić
datę i godzinę, zmienić sekwencję bootowania, włączyć na stałe albo
wyłączyć wentylator, zmienić hasło (do czego??? też nie wiadomo bo jak
wpisałem nowe, nic się nie zmieniło).
Ktoś miał podobne przejścia i może wie co z tym wszystkim zrobić? Niepokoi
mnie ten BIOS i hasło do niego. Mam podejrzenie, że ktoś wcześniej ustawił
jakieś ważniejsze hasło i ograniczył możliwość dokonywania zmian w BIOS-ie.
No bo dlaczego ten BIOS jest taki prosty? Można zmienić może 4-5 pozycji.
Zmiana hasła nic nie daje, ale są jeszcze ze trzy pozycje nieaktywne.

Z góry dziękuję za wszelką okazaną pomoc. Zaanaczam, że sam korzystam z
kompa ze starym dobrym WinXP i nie za bardzo jestem zorientowany w
niuansach Win7.

--
Pozdrawiam
angus48@wp.pl