Re: [WINNT] Win 7/x64 i problem z hibernacją.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 7/x64 i problem z hibernacją.
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 05 Jun 2014 11:33:03 GMT
Witaj Adam, 05 cze 2014 w news:lmo5ff$qdo$1@usenet.news.interia.pl
napisałeś/aś:

> Zgłasza się jako 2x ATI Mobility Radeon HD 3400 Series
> Everest pokazuje temperaturę GPU: 59°C - chyba wysoko?

No, ja mam kartę z tej serii - 3470 - i takie 59 to max bez obciążenia i
myslałem, że za dużo.

> Ale może dlatego, że wyświetlacz w laptopie ma 1680x1050 + drugi
> 1280x1024, oba z głębią kolorów 32 bity.
> Zresztą rdzenie procesora jeszcze cieplejsze: oscylują pomiędzy 65 a
> 73°C. Na wylocie radiatora mogę sobie palce grzać ;)

Jak ten typ tak ma, to nic nie poradzisz - można powymieniać pasty i
termopady i próbować undervoltingu - co daje widoczne rezultaty.

> Tak jest:
> Standardowy kontroler Serial ATA AHCI 1.0
> ver. 6.1.7601.17514 / 2006-06-21 / Microsoft
>
> Na sterownikach Intela chodziło mi wolniej - sprawdzałem ATTO.

Ja nie zauważyłem różnicy pomiędzu sterami Intela a MS - pewnie dlatego
że dysk SATA I

> [...]
> Zasady zasilania:Tryb ASPM magistrali PCI Express jest wyłączony
> (podłączony)
> W bieżących zasadach zasilania tryb ASPM (Active State Power
> Management) magistrali PCI Express jest wyłączony.
>

> 11/
> Możliwości platformy dotyczące zarządzania energią:Wyłączono tryb
> ASPM (Active State Power Management) magistrali PCI Express
> Zarządzanie energią stanów aktywnych (ASPM, Active State Power
> Management) magistrali PCI Express zostało wyłączone z powodu znanej
> niezgodności ze składnikami sprzętowymi tego komputera.

To mi wygląda podejrzanie

Poza tym większość tych ostrzeżeń, to chyba na każdym kompie sie pojawia.
Sprawdź w tym raporcie jeszcze informację: Obsługiwane stany uśpienia
S3 to jest właśnie hibernacja.

> Problemy z wydajnością: drze pysk o IAStore - a to chyba pozostałość
> po zdeinstalowanym sterowniku Intel Matrix Storage czy jak to się
> tam zwało. Przyjrzę się w wolnej chwili.
Ostatnio miałem przeboje, bo uparłem się żeby wrócić do standardowego
sterownika windowsowego.
Żeby całkowicie wyrugować pozostałości po tych sterownikach Intel
Matrix...wyszukałem w systemowych plikach inf wystąpienia nazwy tego
sterownika i zdaje się ID kontrolera, usunąłem plik oem**.inf i
odpowiedni plik pnf, a potem zainstalowałem ten kontroler na tych
normalnych sterach. W każdym razie informacje dla instalatora sterownika
dla tego kontrolera są w pliku mshdc.inf. Po tym mogłem spokojnie usunąć
pliki IaStore.sys (było ich kilka, bo jeszcze coś kobminowałem wcześniej
z innymi sterownkami) i nawet usunąć odpowiadające im wpisy w autoruns.
Nic się nie stało. Ale takie zabawy ze sterownikami kosztowały mnie
trochę zabawy...
Piszesz, że sterownik Intela sprawia jakieś problemy - może chodzi o te
dodatki: Intel Matrix Storage Monitor i coś jeszcze (piszę z pamięci). Ja
mam w paczce tych sterowników normalny instalator oraz osobno sterowniki
do zapodania na FDD, czyli plik inf i sys, więc pewnie można zainstalować
sam czysty sterownik od Intela.
Ale to wątek poboczny, bo chyba nie ma wpływu na hibernację.

> Mówi też o zmniejszeniu kolorów i wyłączeniu Aero, ale tego na razie
> nie będę ruszał.
Osbiście wyłączyłem wszystkie style wizualne i kompozycje - u mnie GUI
windowsa blizej teraz do W98 niż W7.

> Ale dałeś mi wiele informacji, których wcześniej nie posiadałem. Mam
> nowe pola do poszukiwań.
O to chodziło. Nie mam czasu się wgłębiać, ale parę wyników wyskakuje w
google pod hasłem: Lenovo R500 can't hibernate