Re: [WINNT] Co mi da dysk SSD?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Co mi da dysk SSD?
From: " 666" <j.666@gazeta.pl>
Date: Sat, 31 May 2014 23:01:17 +0200
Jest na to opracowana w internecie procedura (zmiana trybu dysku w zainstalowanym już i pracującym systemie na AHCI), ale u mnie przy Win XP i SSD Intel procedura nie zadziałała mimo kilku podejść (w dużym skrócie zmieniasz w menedżerze urządzeń tryb i sterownik na AHCI, restartujesz komputer, w trakcie restartu wchodzisz w BIOS i zmieniasz tryb na SATA/AHCI, po czym startujesz system), kończyło się odtwarzaniem partycji z obrazu.
Jakby co, nie rób prób ze zmianami trybu SATA/AHCI przed zrobieniem obrazu
dysku (partycji startowej)!

Akurat doszła do mnie zamówiona stacja dyskietek na USB i sprawdziłem, że lapki stację widzą przy bootowaniu, no i mam dylemat czy robić reinstalację XP (wspomagając się F6 i sterownikiem SATA z dyskietki), czy olać - nie wiem, czy tryb AHCI da jakiegokolwiek "kopa".

----
"AHCI mode is required for the best SSD performens"
Jak włączam w biosie AHCI to nie widzi dysku bootowalnego.