Re: [WINNT] Windows 8.1 - wersje

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8.1 - wersje
From: Robert Winkler <noone@nowhere.org>
Date: Mon, 05 May 2014 19:35:59 +0200
W dniu 2014-05-05 18:48, Peter pisze:
Zmuszony jestem zainstalować W8.1 i  nie pytajcie mnie dlaczego bo
jestem dość wkurzony powstałą niespodziewanie sytuację.

Mam bardzo marne informacje o tej wersji W. Wiem że nie ma już Home
Edition, jest jakieś Full Edition etc

Macie jakieś namiary na opis poszczególnych odmian W8.1 i co
poszczególne wersje zawierają.
W sprzedaży znajduje się W8.1, ale również W8.1 z SP1.
Czy do zainstalowania Update W8.1 musi być najpierw zainstalowany SP1?

I'm sorry za tak prymitywne pytania ale sytuacja jest podbramkowa

Istnieją zaledwie 4 edycje Windows 8.1
Tu masz je opisane:
http://www.microsoft.com/pl-pl/windows/enterprise/products-and-technologies/windows-8-1/compare/default.aspx

Z tych 4, dwie wersje nie są dostępne w wolnej sprzedaży.
Nie kupisz ani Windows RT, ani wersji Enteprise.
Wersja RT działa tylko z procesorami ARM
i jest dostępna tylko dla firm budujących tablety.
Wersja Enterprise dostępna jest jako aktualizacja
dla firm które w ramach specjalnej umowy grupowej
kupują większe ilości licencji,
oraz dokupią do nich dla każdego z komputerów dodatkowo
Software Assurance.

Masz więc do wyboru tak naprawdę tylko dwie wersje
Windows 8.1 oraz Windows 8.1 Pro

Nie ma też Service Pack'a (SP1) i nigdy nie będzie.
Jeśli ktoś sprzedaje coś takiego, to albo nie wie co sprzedaje,
albo próbuje oszukać ewentualnych klientów.
W kwietniu został wydane Update 1 dla Windows 8.1
ale nie nazywa się to SP.
Update 1 jest dostępny dla wszystkich posiadaczy Windows 8.1
w ramach normalnej aktualizacji przeprowadzanej
za pomocą systemowego Windows Update.
Jeszcze w tym roku powinniśmy się spodziewać też Update 2
i to w ciągu najbliższych miesięcy,
jeśli wierzyć słowom nowego prezesa Microsoftu.

/Robert