Re: [WINNT] Uruchomianie ołyty przy starcie systemu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Uruchomianie ołyty przy starcie systemu
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 21 Apr 2014 23:59:02 +0200
Dnia Mon, 21 Apr 2014 14:40:48 +0200, Piotr Palusiński napisał(a):

> Nie wiem co robiła i jak robiła ;-).

I tego się podejrzewam, że nie dowiesz.

> Prędkość wypalania ma wpływ, na jakość, przy dużej prędkości nagrywania
> płytka może nie wystartować, tak jak to się dzieje u naszej Animki.

Świeżo palona płyta, uruchamiana w kilkanaście minut po nagraniu? Nie mówię,
że niemożliwe - tragicznej jakości nośnik, zabrudzona optyka w napędzie
nagrywającym swoje mogą namieszać. Ale tu bym raczej spodziewał się
wyrzucania błędów przy kopiowaniu plików, a nie z samym uruchomieniem
procedury instalacji z płyty. Przecież ten fragment nagrywany jest i tak z
minimalną prędkością (najbliżej środka krążka, najniższa prędkość obrotowa i
liniowa).

> Aby się przekonać, można sobie wypalić płytkę przy prędkości 8x, a później
> taką samą przy prędkości powiedzmy 40 - 48x.
> Po wypaleniu proszę sobie doglądnąć spody płytek - na tej 8x widać wyraźnie
> różnice pomiędzy wypaloną częścią a pustą.

Aż Ci powiem, że spróbuję. Choć dawno już płyt CD nie wypalałem. :) Różnice
w wyglądazie zapisanej płyty to owszem i były, jak wchodziło w grę działanie
mechanizmu przerywania zapisu, jeżeli w buforze nie było nowych danych, czy
przejście na inną prędkość zapisu przy nagrywaniu metodą - o ile dobrze
pamiętam - Z-CLV.

> Przy 40x już trzeba kombinować, patrzeć pod światło żeby tą granice
> wychwycić.

To wcale nie musi do końca zależeć od samej prędkości zapisu, tylko od
przyjętej jego strategii na całym nośniku. :)

> Czyli czym wolniej (i wyraźniej) wypalona płytka, tym lepiej się
> będzie odczytywać.

Tu się zgodzę.

> Reasumując, przy wypalaniu obrazu *.iso, im mniejsza prędkość tym mniej
> błędów.

To w sumie jest dosyć generalna zasada odnośnie wypalania jakichkolwiek
danych na nośnikach optycznych.

[ Facet chcący zaciągnąć dziewczynę do łóżka jest gotów na każdą podłość,  ]
[ byleby osiągnąć cel. Przebić go może tylko kobieta chcąca zaciągnąć      ]
[ faceta przed ołtarz.                               (Peppone, JoeMonster) ]