Re: [WINNT] Problem z siecią Inranet po przejściu z XP -> 7 (przydługie)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z siecią Inranet po przejściu z XP -> 7 (przydługie).
From: Olek <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 08 Apr 2014 14:45:08 +0200
On 08.04.2014 14:29, Wojciech Wrodarczyk wrote:

Niestety moja wiedza chyba się w tym miejscu kończy.

Ponieważ konfiguracją sieci wewnętrznej (ruter, dhcp i serwery hostingu
intranetowego) zarządza nam firma zewnętrzna, czy to oznacza jakieś
błędy w ustawieniach serwera dns bądź http?

Skoro te serwery podają przez DHCP końcówkę domeny .mc a jednocześnie usługa http nie chce jej obsłużyć, to można to uznać za błąd konfiguracji.

Ja odpowiadam za konfigurację i działanie komputerów i sieci LAN.
Dlatego chciałbym wiedzieć czy problem 'forwardować' dalej, czy
rozwiązać go lokalnie na stacjach roboczych.
Intuicja podpowiada mi, że bardziej lokalnie, na stacjach z '7'.

Nie, konfiguracja serwerów powinna być maksymalnie idiotoodporna i uniwersalna. IMO powinny obsługiwać obie wersje - z końcówką .mc i bez niej.

Nie wiem też czy zostałem dobrze zrozumiany,
1. host biuro (adres bramy) działa (www) i pinguje ze wszystkich kompów
(w sensie XP i '7').
2. hosty baza.klienci i baza.sprzedaz pingują z XP (adres ...10.225),
przy czym po www to 2 różne serwisy (jak nazwa wskazuje, pierwszy baza
klientów, drugi baza sprzedaży).
3. Z '7' nie rozpoznaje hostów baza.klienci i baza.sprzedaz, ale pinguje
poprawnie hosty baza.klienci.mc i baza.klienci.mc (adres ...10.225),
przy czym po www na obydwu hostach otwiera się serwis bazy klientów.

Ja bym problem przekazał firmie od serwerów.

Na upartego możesz rzeźbić na komputerach z Win7, czyli możesz obejść problem - na każdym komputerze do pliku hosts dopisz
192.168.10.225 baza.klienci
192.168.10.225 baza.sprzedaz

Nie jest to porządne załatwienie problemu ale powinno zadziałać.

--
Olek