Re: [WINNT] Problem z siecią Inranet po przejściu z XP -> 7 (przydługie)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z siecią Inranet po przejściu z XP -> 7 (przydługie).
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Mon, 7 Apr 2014 15:20:30 +0000 (UTC)
Wojciech Wrodarczyk <W.Wrodarczyk@microchip.net.pl> wrote:
> [...]
> korzystaniu z serwisów intranetowych postawionych jako hosty wirtualne
> za własnym serwerze / bramie. Wybór konkretnego serwisu odbywa się
> najczęściej poprzez link na tzw. stronie głównej, umieszczonej pod
> adresem http://biuro.
> Pod systemami XP wszystko działało bez problemu, pod '7' strona biuro
> działa lecz linki nie. Problem można ominąć dopisując mc na końcu adresu
> (to jest chyba sufiks DNS, o ile się nie mylę). Niestety mimo porównania
> wprowadzenia sufiksu, mam dostęp tylko do jednego serwisu. Kolejne
> przekierowują mnie do tej samej (pierwszej bazy).

Jeśli to zwykłe http porównaj zapytania klienta i odpowiedzi z serwera
za pomocą np. Fiddlera (http://www.telerik.com/fiddler). Wygląda po
prostu że serwer co innego zwraca w odpowiedzi. Na XP jak rozumiem
zapytania z sufiksem mc działają prawidłowo?

> ipconfig wyrzuca:
> Konfiguracja IP systemu Windows

>         Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : wojtek
>         Sufiks podstawowej domeny DNS . . . . . . :
>         Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Nieznany
>         Routing IP włączony . . . . . . . : Tak
>         Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Tak
>         Lista przeszukiwania sufiksów DNS : mc

> Windows 7 Pro
> ipconfig wyrzuca:

> Konfiguracja IP systemu Windows

>    Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : BOKMagda
>    Sufiks podstawowej domeny DNS . . : mc
>    Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Hybrydowy
> [...]

Tu są różnice. Komputer z Windows 7 nie wykrywa serwera WINS.

--
Piotr Borkowski