Re: [WINNT] Windows 7 nie startuje po wyjęciu dodatkowego dysku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 7 nie startuje po wyjęciu dodatkowego dysku
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Mon, 3 Mar 2014 12:00:23 +0000 (UTC)
kazio101 <grz@poczta.fm> wrote:
> Kiedyś miałem jeden dysk, tradycyjny, z talerzami. Dołożyłem SSD i na
> nim na partycji C od nowa zainstalowałem Windows 7-64bit (taki system
> był na pierwszym dysku). Wyjąłem stary dysk (bez systemu - partycja
> startowa 120GB jest niewidoczna dla systemu, nie ma litery). Nie
> używałem jej, ale chciałem na niej zainstalować system w innym kompie.
> Widoczne są dwie pozostałe partycje na tym starym dysku i używam ich do
> zapisu plików.
> Po wyjęciu tego dysku bez systemu, Windows nie startuje. Zachowuje się
> [...]

Windows wymaga na aktywnej partycji plików bootmgr, bootnxt i folderu
boot(wtedy jest opisana jako system). U Ciebie pozostały one na partycji
na starym dysku. Możesz ewentualnie spróbować je przekopiować na nowy
dysk i skorzystać z narzędzia naprawy z nośnika instalacyjnego Windows
7. Niestety automat może sobie nie poradzić a ręczna naprawa jest
trudna do opisania na grupie.

--
Piotr Borkowski