[WINNT] Windows 7 nie startuje po wyjęciu dodatkowego dysku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 7 nie startuje po wyjęciu dodatkowego dysku
From: kazio101 <grz@poczta.fm>
Date: Sun, 02 Mar 2014 12:04:16 +0000
Kiedyś miałem jeden dysk, tradycyjny, z talerzami. Dołożyłem SSD i na nim na partycji C od nowa zainstalowałem Windows 7-64bit (taki system był na pierwszym dysku). Wyjąłem stary dysk (bez systemu - partycja startowa 120GB jest niewidoczna dla systemu, nie ma litery). Nie używałem jej, ale chciałem na niej zainstalować system w innym kompie. Widoczne są dwie pozostałe partycje na tym starym dysku i używam ich do zapisu plików. Po wyjęciu tego dysku bez systemu, Windows nie startuje. Zachowuje się jakby nie miał skąd ładować systemu (komunikat - naciśnij klawisz). W Biosie wszystko w porządku, ustawione bootowanie z dysku SSD który ma system.
Computer Management pokazuje:
-ta stara partycja startowa na pierwszym dysku: Healhy (System, Active, Primary Partition). -partycja z Windows 7 na SSD: Healhy (Boot, Page File, Crash Dump, Primary Partition).

Nie pamiętam co robiłem z partycją startową na starym dysku po zainstalowaniu systemu na SSD, może coś kombinowałem w Computer Management. Teraz wiem że należało wyjąć stary dysk do instalacji kolejnego Windowsa na innym dysku. Podpięcie SSD do gniazdka SATA gdzie był stary dysk nie pomaga. Jak to naprawić aby system startował z SSD bez tego starego dysku?