Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Tue, 25 Feb 2014 11:00:22 +0000 (UTC)
Marek <precz@spamowi.com> wrote:

> To chociaż takie pocieszenie. Choć z drugiej strony pliki te muszą być
> jakoś dekodowane na moim komputerze po reinstalacji. Czy w związku z tym
> dostawca oprogramowania jakim jest Microsoft, nie jest w stanie dokonać
> identycznego dekodowania informacji w tychże plikach po ściągnięciu ich
> na swoje serwery?

> Sęk w tym, że ja nie wiem nic o tym, że włączyłem synchronizację haseł.
> Założyłem konto w Microsoft kiedyś podczas pierwszego zetknięcia się z
> Windows 8 (bo kazali [1]) a niedawno odkryłem, że tego konsekwencje mogą
> być potencjalnie poważne.

Przy zakładaniu konta Microsoft w Windowsie jest napisane że m. in. będą
synchronizowane hasła. Co ma być synchronizowane można dostosować w
Ustawieniach komputera.

> [...]
> strony, samoczynnego wypełnienia pól loginu i hasła? Z tego co widzę
> można jedynie przeciągać login i hasło do załadowanej już strony.

> Nie wiem czy to jest rozwiązanie. Ta aplikacja kopiuje dane w podobny
> sposób jak gdybym sam wpisywał te dane do formularzy. Tyle, że pamiętać
> nie muszę haseł. Skutek jest taki sam, informacja może trafić do serwera
> Microsoft gdyż jawnym tekstem wpisywana jest w pola. Być może w
> przyszłości w inny jeszcze sposób dane będą wyciekać niż opisany w tym
> wątku. Bezpieczeństwo nie poprawia się w tym momencie.

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Tekst w każdym formularzu jest
jawny. Kropki są tylko dla człowieka przed komputerem.

--
Piotr Borkowski