[WINNT] xp 64bit - jaki firewall godnie zastąpi kerio 2.1.5?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] xp 64bit - jaki firewall godnie zastąpi kerio 2.1.5?
From: "tolek" <tolek@niedla.spamu>
Date: Mon, 24 Feb 2014 22:24:42 +0100
w xp 32bit wyśmienicie zawsze działał Kerio 2.1.5
Do dziś niestety w swych poszukiwaniach nie znalazłem równie intuicyjnego, przyjaznego firewall-a.

Czy w ogóle wymyślono coś podobnego działającego pod win xp 64bit?

Na wszelakich stronach widzę tylko jakieś wielgachne kobyły, 3w1, wątpliwej jakości z gatunku comodo, outpost, itd.
Czyli jedno i to samo jak tutaj:
http://www.dobreprogramy.pl/Zapory-sieciowe-firewalle,Programy,Windows,66.html

http://www.programosy.pl/kategoria,firewall,1,1.html

Sprawdziłem wszystko co dało radę ruszyć pod 64bitową wersją xp.
Niektóre wręcz potrafiły wywalić bluescreen-a...
Niektóre z nich zamiast pomagać to same zaczynają wysyłać jakieś dane...

Już sam widok rodem z gwiezdnych wojen odstrasza do instalowania, instalki nieraz po 90MB... co tam tyle waży? Głupota?
Jak to się ma do małych sprytnych instalek 2MB Kerio.
Za dużo w tych obecnych firewall skaczących węży i fontann, za mało szybkiego działania.

Nadzieję budził Sunbelt Personal Firewall - niestety też tylko praca 32bit...

Próbowałem Look 'n' Stop Firewall - ładnie ze screenów wyglądał, na taki surowy stylem brat Kerio, niestety dla mnie w obsłudze nieprzyjazny, poległem na próbie jego skonfigurowania (dziwnym trafem taki Kerio 2.1.5 to od kopa się konfiguruje przy pierwszym zetknięciu).

Znalazłem SoftPerfect Personal Firewall - niby też bardzo miły, maluśka instalka ale nie pokazuje, która aplikacja wysyła pakiet w świat.
Więc też odpadł i w trybie uczenia też mnie przerósł.

Chodzi o sam firewall, bez żadnych tam antywirusów i innych zbytecznych dopiętych dupereli czyli jak najmniejszy, jak najszybszy, jak najmniej obciążający, surowy wygląd bez kwiatków, upiększaczy - po prostu szukam takiego Kerio 2.1.5 pod system 64bit. Program, który uczymy od zera, czyścimy całą listę i krok po kroku dopuszczamy lub ubijamy ruch generowany przez wskazywane aplikacje.
Czyli dokładnie tak jak w Kerio 2.1.5

Próbowałem tego: http://www.rusroute.com/
Przerósł mnie ten program, zbyt skomplikowany w konfiguracji.

Inne budzące nadzieję firewalle nie działały pod xp 64bit.

Czy wraz z nowszymi edycjami windowsa pogrzebano szybkie, małe programy?
Nie szukałbym gdyby ten prościutki firewall wbudowany w xp można było skonfigurować od zera tak aby zgłaszał najdrobniejszy ruch wychodzący, przychodzący, a nie że 90% ruchu idzie za plecami a my nic o tym nie wiemy.