[WINNT] SkyDrive - jak to działa?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] SkyDrive - jak to działa?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Wed, 08 Jan 2014 21:32:50 +0100
Witam,

Właśnie sprawdzam tą usługę Microsoftu i wydaje mi się ona pozbawioną sensu lub czegoś nie rozumiem. Otóż w komputerze mam mały dysk systemowy SSD plus duży na dane. Uruchomiłem SkyDrive i chciałbym go użyć do backupowania niektórych plików. W eksplorerze Windows pojawiła się ikonka SkyDrive. No i teraz biorę jakieś zdjęcie, które ma ok 1GB, przeciągam do SkyDrive i dzieje się rzecz dziwaczna: zdjęcie to trafia do sieci (zgodnie z oczekiwaniami) ale... pojemność dysku SSD zmniejszyła mi się o 1GB! Kopia tego zdjęcia znalazła się również na SSD mocno uszcuplając jego małe zasoby. Usuwam z SSD - plik znika również z sieci. To jakiś absurd.

Czy da się tą usługę jakoś normalnie używać aby takich cyrków nie było? Nie chcę trzymać klonów tych samych (ogromnych plików) rosianych po całym komputerze. Przestawianie atrybutu "offline/online" przy każdym z plików niczego nie zmienia. Nadal występuje on w sieci i lokalnie. Zresztą bawienie się z każdym plikiem w ten sposób gdy kopiuję ich setki - nie ma sensu a ustawienia katalogu nadrzędnego nie przenoszą się na zawarte w nim pliki.

--
Pozdrawiam
Marek