[WINNT] windows 7 i android przeglądanie zasobow

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] windows 7 i android przeglądanie zasobow
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Mon, 18 Nov 2013 00:01:49 -0500
problem, którego powód leży chyba w W7, wiec tutaj adresuje ten post.

mała sieć. kilka laptopów i desktopów. parę tabletów z androidem, które muszą mieć dostęp do jednego folderu (albo całego dysku, które są udostępnione) na każdym z komputerów. problem jest tylko z jednym z komputerów (desktop). tablet wykrywa istnienie tego kompa w sieci, ale po próbie wejścia w jego zasoby mówi, że:

Logowanie się nie powiodło bo:
WLAN może być wyłączony
SMB serwer może być poza zasięgiem sieci
IP jest błędne
zablokowane przez firewall
service SMB może być wyłączony

komputery bez problemu łączą się ze wszystkimi innymi komputerami/laptopami i mogą przeglądają ich zasoby, łącznie z tym problematycznym. tylko tablety mają problem, tylko z tym jednym komputerem, jednak one łączą się bez problemu z resztą komputerów w tej sieci. dodam, ze dyski są w tym komputerze udostępnione. antywirus tymczasowo odinstalowany, firewall tymczasowo wyłączony. porównywałem ustawienia udostępniania zasobów, konfiguracje serwisów na komputerze z problemem i jednym z bez i wszystko wygląda, pod względem połączeń sieciowych tak samo.

co można jeszcze sprawdzić, włączyć albo wyłączyć bo mi się chyba skończyły pomysły?
z góry dzięki za poradę. <rs>