Re: [WINNT] dzwiek na dwie karty

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] dzwiek na dwie karty
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Wed, 30 Oct 2013 21:56:07 +0100

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości XnsA268D42D68A18elektronik@localhost.net">news:XnsA268D42D68A18elektronik@localhost.net...
Czy pojawił się jakiś nowy sposób żeby mieć wszystkie dźwięki z xp na
wyjściach dwóch kart audio jednocześnie?

Obraz mam ustawiony na zdublowane urządzenie -> monitor + telewizor

Dźwięk trzeba co rusz przełączać co jest niewygodne i wiesza np
grającego Winampa a Volume Tray traci wątek bo zmienia mu się karta
domyślna.

http://piterpro.private.pl/dwie_karty_audio.png

Pogdybam... kiedyś się pokusiłem o to, by mieć jednocześnie dwie działające dźwiękarty, udało się. System był NT4, więc sterowność nie była górnolotna, ale też nie czyniło jakichś specjalnych trudności. Oczywiście, nie będzie tak, że dany program obsłuży jednocześnie obie karty, bo tak, to tylko chyba w Erze. Ale, mogą obie karty być naraz czynne i podłączyć je można tak, że dźwięk wygenerowany na którejkolwiek z nich, wyjdzie na jedno konkretne wyjście, a jak już musimy sterować dwa urządzenia audio, to czeka się Panie Bracie jazda na Wolumen (bądź inny odpowiednik tej giełdy, jeśli nie mieszkasz w Warszawie), wysupłanie hmm... śjakichś 20 peelenów na rozdwajacz, drugie 20 na kabelki... w każdym razie, powinno to sie zamknąć w kwocie poniżej 50 PLN. Ja to zrobiłem tak - dwie karty w komputer, oczywiście, odpowiednie sterowniki, zakładam, że to mamy. Pierwsza karta - jej wyjście liniowe łączymy małym kabelkiem z wejściem liniowym drugiej karty (tak się często robi, łącząc kartę TV z dźwiękową). Czeka cię teraz zabawa z właściwościami audio, musisz odpowiednio podostrajać każdą z kart. Jeśli do używania wybierzesz pierwszą, to drugą po prostu wykorzystasz jako wzmacniacz, bądź wtórnik. Jeśli drugą - to ona będzie główną, a pierwsza... chyba można dla danego programu wybrać, którą kartę maca. W każdym razie, jak ja próbowałem, to całkiem nieźle szło. Możliwe, że trzeba do niektórych spraw będzie wybrać włączenie opcji "miks stereo/miks mono (lepiej stereo oczywiście)", czy innej odpowiedniej, to musisz poćwiczyć, może też nie będzie to potrzebne. Jeśli karta(y) będzie(będą) z 2 wyjściami, jedno liniowe, drugie do słuchawek/głośnika, to jesteś w domu (co karta, to może być inaczej, więc gotowej recepty nie podeślę), nie trzeba będzie kombinować z rozdwajaczem. Odpadnie ci kłopot z przełączaniem dźwięku... albo chociaż zmniejszy się do poziomu akceptowalnego. Nie pamiętam, czy dla różnych programów ćwiczyłem wykorzystanie różnych kart, dawno temu to było... Niektóre płyty/karty mogą być widziane jako dwie i zdarzyło mi się już, że do nagrywania musiałem wybrać inną, niż do grania, inaczej nie było mikrofonu, a granie bylo bardzo zniekształcone... Tych nie da się zaprząc szeregowo.

Tyle mojego gdybania, podsumowując, ośmielę się stwierdzić, że jest możliwe połączenie 2 kart w szereg, aby mogły pracować jednocześnie.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.