Re: [WINNT] AHCI w Windows 8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] AHCI w Windows 8
From: Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Thu, 24 Oct 2013 12:14:06 +0200
W dniu 2013-10-22 02:20, OMSON pisze:
> Zmieniłem w rejestrze :
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\storahci
> "Error Control": DWORD = 3 (na 0)
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\storahci\StartOverride
> "0": DWORD = 0 (tak było bez zmian)
>
> Po przestawieniu w UEFI Asusa z IDE na AHCI ósemka nie wstaje...
>
> Pod Windows 7 wystarczyło zmienić wartość DWORD z 3 na 0 w kluczu:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\msahci\Start i
> banglało. Ma ktoś jakiś pomysł?

Z kategorii dziwnych - próbowałeś zrobić restart bez ręcznej zmiany tego
klucza na systemie poprawnie wstającym w trybie IDE?
Co prawda u mnie BIOS nie UEFI tylko klasyczny, ale pierwsze trzy porty
SATA jeśli są w RAID, to 2 pozostałe tylko mogą być w RAID (nawet jako
single drive) albo zwykłe IDE na Asusie M4A77TD PRO.
Z konieczności instalowałem Win8, a potem upgrade do Win8.1 w trybie IDE
(instalator za każdym razem dostawał BSODa przy rozpoczęciu kopiowania
na SSD ustawionym w AHCI-RAID Single Drive) i po załadowaniu sterowników
i wstępnej konfiguracji systemu miałem już zabrać się za znane z
siódemki grzebanie przy kluczu, ale coś mnie tknęło "a może MS wreszcie
to naprawił w 8.1" i zrobiłem restart bez ręcznej zmiany. System wstał z
SSD w trybie AHCI (SSD jako RAID single drive) bez żadnych problemów.

--
/MB