Re: [WINNT] [ot] stale IP, ktore nie mialo byc stale

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] stale IP, ktore nie mialo byc stale
From: Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>
Date: Sat, 31 Aug 2013 20:15:56 +0200

W dniu 2013-08-31 18:58, 1634Racine napisał/a:
Nawet jakbym wiedzial, jak u Ciebie to dziala, to pytanie: jak
powinienem przebudowac sprzet, by zrobic lustro Twojej konfiguracji?

Lekko zmodyfikowałem konfiguracje na potrzeby tego mojego wcześniejszego testu. Normalnie mam modem (Thomson) -> router (D-Link) -> karta sieciowa w komputerze.

Na potrzeby testu w drugim i trzecim przypadku "wywaliłem" router i przepinałem kabelki między dwoma kartami sieciowymi w komputerze a samym modemem.

Kiedyś bawiłem się jakimś prostym programikiem w zmianę MAC karty sieciowej i tak samo dostawałem po każdej zmianie inne IP. W przypadku sieci z routerem oddzielnym (tak jak u mnie) należało by zmienić jego MAC, nie wiem jak to zrobić, nie kombinowałem z tym bo nie mam takiej potrzeby. Czy jest to możliwe? Nie wiem. Może chodzi tu czasami o funkcję klonownia MAC dostępną w większości routerów? Często jest tam też możliwość wpisania IP ręcznie.

W przypadku takim jak u Ciebie (router zintegrowany z modemem) zmiana MAC samego routera nie jest możliwa bo sam router MAC nie posiada, posiada je tylko całe urządzenie jako całość, a ten MAC wpływa na jego identyfikacje i weryfikacje w sieci Twojego operatora. Jeśli jest możliwość zmiany MAC samodzielnego routera to być może podłączenie go jako dodatkowego umożliwi zmianę IP.

PS. Po powrocie do konfiguracji z routerem otrzymałem teraz IP 89.230.1.246, a nie tak jak poprzednio 89.230.0.242 czyli komuś już je przydzielili i ja musiałem dostać jakieś pierwsze wolne z puli dostawcy co mnie trochę zaskoczyło, poprzednie miałem już od bardzo dawna mimo wielokrotnego pełnego odłączania sprzętu od sieci.