Re: [WINNT] [ot] stale IP, ktore nie mialo byc stale

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] stale IP, ktore nie mialo byc stale
From: "1634Racine" <1634@Racine.pl>
Date: Sat, 31 Aug 2013 18:58:47 +0200
Czarek in news:kvt12j$363$1@usenet.news.interia.pl
[..............]
Czyli: jak zmienic mac modemo-routera...
Nie.
Jeśli uda Ci się zmienić MAC "modemoroutera", który udostępnił Ci dostawca to prawdopodobnie nie będziesz miał dostępu do internetu bo ten modem identyfikuje się z serwerem dostawcy prawdopodobnie właśnie za pomocą MAC.

i o to wlasnie rzeczywistosc podejrzewalem; mac-iem modemoroutera majÄ… mnie.

zaczynaja sie ciekawe sprawy:

Mam internet z kablówki Multimedii, w komputerze 3 karty sieciowe - wystarczy, że kabelek przepnę do innej, poczekam około minuty i mam inne
IP. Jeśli wrócę do pierwszej karty w krótkim czasie otrzymam dla jej MAC
to samo IP co poprzednio, jeśli zrobię to po np. kilku miesiącach, to dostanę już całkowicie nowe IP (którego jeszcze nie miałem)
W tej chwili mam IP 89.230.0.242, zaraz zmieniÄ™ kabelek..
Po zmianie: 89.230.1.133
I jeszcze raz: 89.230.1.109

tzn jak to dziala? jak Ty masz to fizycznie popodpinane? masz modem i router osobno? modem jednym koncem w sciane, drugim do routera, a router kabelkiem moze wpinac sie w ktoras z kart? Jakim cudem to zmienia ip...? hmmm.

U mnie jedna karta (poza karta do sieci wewn., nie uzywam) dziala tylko jako bezprzewodowa, zabetonowana w laptopie, modemorouter wpiety w sciane, radiem nadaje z karta, co ja moge zakombinowac kabelkami... Owszem, moge sobie przejsc na podpiecie kabelkowe karty do modemoroutera. I co to da? nic. Nawet jakbym wiedzial, jak u Ciebie to dziala, to pytanie: jak powinienem przebudowac sprzet, by zrobic lustro Twojej konfiguracji?