Re: [WINNT] W8 - jak udostępniać foldery?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W8 - jak udostępniać foldery?
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Thu, 29 Aug 2013 12:39:56 +0200
W dniu 2013-08-29 11:10, Marek pisze:
P.S.

Gdy wymuszę ręcznie logowanie:

net use \\komputer\zasób /user:użytkownik hasło

to zyskuję możliwość korzystania z zasobów innego komputera. Jednakże
nie wyobrażam sobie aby zwykły użytkownik musiał posługiwać się command
line w celu uzyskania dostępu.

W W8 to jest inaczej niż w XP. Też z tym walczyłem ostatnio. Na początek sprawdź, czy nie masz gdzieś tam włączonej tej grupy roboczej, którą zakłada jeden użytkownik w sieci, a pozostali dostają od niego hasło i też do niej się muszą włączyć. Z tego się da korzystać, ale marnie to działa, jak dla mnie. Do grupy czasem dobijać się trzeba po kilka razy, bo ten twierdzi, że się nie da, a nagle mu się odmienia i pozwala. Nie rozumiem od czego to zależy.
Działa też udostępnianie dla wszystkich, ale to mało bezpieczne.
Ja w końcu na jednym z komputerów dodałem użytkownika o tej samen nazwie i haśle co na drugim kompie. Przyznam szczerze, że nie dokończyłem tej operacji, nie posprawdzałem czy wszystko działa, bo jakoś zaczęło mi działać wchodzenie do katalogu usera\public i mi to na razie wystarczyło. Obiecałem sobie przyjrzeć się temu tematowi jeszcze, tylko czasu nie miałem.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/