[WINNT] W8 - jak udostępniać foldery?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] W8 - jak udostępniać foldery?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 29 Aug 2013 10:57:06 +0200
Witam,

Chyba ogarnęła mnie pomroczność. Wygląda na to, że zapomniałem jak udostępnia się zasoby w sieci Windows. Mam kilka komputerów w sieci (W8 i W XP). Na XP udostępniam jakiś folder nadając pełny dostęp użytkownikowi lokalnemu. Dodatkowo to samo robię w zabezpieczeniach. Wchodzę na ten komputer z innego, pracującego pod W8, widzę udostępnione zasoby, klikam na folder i otrzymuję "system windows nie może uzyskać dostępu do ...". Nie było żadnego pytania o login i hasło. Co robię źle? Jak zmusić W8 aby skorzystał z zasobu po wcześniejszej autoryzacji?

--
Pozdrawiam
Marek