Re: [WINNT] W8 - dziwne zachowanie systemu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W8 - dziwne zachowanie systemu
From: "xcpy" <xcpy@xcpy.xcpy>
Date: Thu, 18 Jul 2013 10:03:48 +0200
Napisałem sobie .bat restartujący proces SetPoint'a (driver Logitech'a szwankuje pod W8 i czasem trzeba go restartować). Gdy uruchamiam skrypt, to pojawia się czarne okno na chwilę (ok 1s) z informacjami o realizacji zadań. No i fajnie. Tylko dlaczego co pewien czas czcionka w tym oknie się zmienia? Przez miesiąc, dwa to okno miało czcionkę jaką wybrałem, potem wymiary okna (i czcionki) robią się wielkości znaczka pocztowego a w dniu dzisiejszym przybrało trzeci wariant wielkości. Nie przeszkadza mi to bo i tak nigdy nie czytam komunikatów w tym oknie lecz intryguje mnie powód takiego zachowania.

Mialem podobna (ta sama?) przypadlosc pod Win7:
pewnego razu fonty w oknie cmd zrobily sie bardzo malutkie,
przy okazji stracilem domyslna rastrowa czcionke (8x12 bodajze).

Nie pamietam juz jak to naprawilem, ale:

cmd.exe Raster Font 8x12 is missing

press WinKey+R
type cmd and press enter
type sfc /scannow and press enter (it will check for integrity errors in system files)
after finishing restart your system

i/lub:
Change "System Locale" = Language for non - Unicode programs to US English and reboot. And then 8 x 12 font will be available again !

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/cmdexe-raster-font-8x12-is-missing/3a205183-8c99-49e4-aac3-ef020177277e