Re: [WINNT] program domyslny dla otwarcia pliku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] program domyslny dla otwarcia pliku
From: "1634Racine" <1634@Racine.pl>
Date: Tue, 16 Jul 2013 20:24:53 +0200
Piotr Palusiński in news:51e5589c$0$1229$65785112@news.neostrada.pl
In news:51ddafe8$0$1218$65785112@news.neostrada.pl,
*1634Racine* <1634@Racine.pl> typed:
xpsp3;
w rejestrze: gdzie jest zapisane, ze program (dokladnie: plik
"podstawowy" exe w katalogu programu) jest domyslnie otwierajacym
konkretne pliki? np. ze winword.exe otwiera *.doc, notepad.exe *.txt,
itd.
Nie kombinuj, tylko kliknij PPMyszki na dany plik i z menu wybierz
'Otwórz  za pomocą'
Wskaż program jaki Ci pasuje do otwierania tego typu pliku, oraz zaznacz
aby  zawsze otwierał...
To samo zrób z innym rozszerzeniem pliku.

no to chyba jest oczywiste od 1887 roku

Na koniec dopisz sobie w kluczach:
dla pliku *.doc
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileE
xts\.doc HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explo
rer\FileExts\.doc\OpenWithList "a"="WINWORD.EXE"
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileE
xts\.doc\OpenWithProgids "doc_auto_file"=hex(0)
dla pliku *.txt
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileE
xts\.txt HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explo
rer\FileExts\.txt\OpenWithList "a"="NOTEPAD.EXE"
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileE
xts\.txt\OpenWithProgids "txt_auto_file"=hex(0):
itd..

pytalem: "w rejestrze: gdzie jest zapisane" ze exek otwiera jakis typ pliku - _ja_ mam dopisywac, ze otwiera, gdy juz otwiera? otwiera bez samodzielnego zapisania, ze ma otwierac i ja mam to uzupelnic? chyba, zeby jeszcze bardziej otwieral...