Re: [WINNT] zawartość /Windows/winsxs rośnie ponad miarę...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] zawartość /Windows/winsxs rośnie ponad miarę...
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Tue, 9 Jul 2013 18:39:17 +0000 (UTC)
BartekK <sibi@drut.org> wrote:
> Windows7 x64 SP1 posadzony na dysku 80GB ssd. Razem z nim tylko autocad,
> office, firefox. Czyli w zasadzie pustki powinny być.
> A tu się okazuje, że sam C:/windows/winsxs/ zajmuje >30GB, i system już
> krzyczy, że na C: brakło miejsca (razem z przywracaniem systemu i paroma
> pierdołkami - zostało prawie nic. Wywaliłem temp-y, itp i zrobiło się
> 2GB wolnego)

> Wiem, googlowałem, ponoć winsxs nie należy opróżniać, bo będzie
> kataklizm, ewentualnie można użyć "oczyść zawartość dysku" i wywalić
> kopie sprzed-SP1. A programy udające winsxs-cleaner potrafią więcej
> [...]

Zainteresuj się poleceniem:
dism /online /Cleanup-Image /?
a szczególnie
dism /online /Cleanup-Image /spsuperseded /hidesp
i jeżeli dostępne na W7
dism /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

Tylko że u Ciebie raczej musi występować jakiś inny problem. W7 +
wszystkie poprawki nie powodują rozrostu winsxs aż do 30GiB.

--
Piotr Borkowski